۱.۰۰۰
Sig. (2-tailed)
.۰۰۰
.۰۰۰
.۰۰۰
.۰۰۰
N
۲۱۳
۲۱۶
۲۲۱
۲۲۲
منبع: (فرضیه تحقیق)
با توجه به نتایج بدست آمده، فرض صفر رد و فرض یک که بیان کننده اثرات مثبت نگرش بازدید کننده به محتوی نهایی مشاهده شده و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن می باشد در سطح اطمینان ۹۵% رابطه و همبستگی مثبت و معنی دار وجود دارد مورد تایید قرار می گیرد. پیرو جداول بالا مشخص می گردد که در تمامی موارد ضریب همبستگی محاسبه شده اولا مثبت و ثانیا تمامی آنها در سطح اطمینان ۹۵% معنی دار هستند. وجود رابطه خطی بین هر دو متغیر با توجه به اندازه ضریب همبستگی معنی دار می باشد. بدین ترتیب فرضیه های تحقیق در سطح اطمینان ۹۵% مورد تایید قرار گرفت.
۴-۵ نتیجه گیری:
در این فصل از طریق نرم افزار ۱۷SPSS برای هر فرضیه آزمون کالماگورف و جداول فراوانی تهیه و از طریق آزمون اسپیرمن نسبت به تأیید یا رد فرضیه اقدام گردید که طبق پیش بینی اولیه فرضیههای H0 رد و فضیه های H1 مبنی بر وجود رابطه مورد تأیید قرار گرفت.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
فصل ۵: نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه:
“امروز رقبای ما تنها به اندازه یک کلیک مأوس از ما فاصله دارند” (سی نیلسن, ۲۰۰۰). دهه های اخیر بستر تحولات عمیقی در اقتصاد جهانی بوده است و تحولاتی که نمود آن دراقتصادهای ملی و منطقه ای بیش از پیش به چشم می خورد. امروز در دورانی به سرمی بریم که در آن اقتصاد ملی و منطقه ای نیز معنایی نمی یابد. حلقه رقابت در عرصه تجارت هر روز تنگ تر و پیچیده ترمیشود و خلق مزیتها و تولید و فروش کالا محور فعالیتهای اقتصادی قرار میگیرد. بدون تردید آینده از آن کسانی خواهد بود که با درایت و تدبیر و به کارگیری مناسب ترین روشها و ابزار، گوی سبقت را ازرقیبان بی شمار و قدرتمند بربایند. ما نیز اگر بخواهیم بمانیم راهی جز تجهیز و تربیت همه عوامل مؤثردر عرصه های تولید و فروش نداریم. راهی بی بازگشت را پیش رو داریم. راهی که شاید با تبیین محورهای اصلی بتوانیم شناخت کاملی از آن داشته باشیم. این محورها عبارتند از: محور اول: ایجاد بینش[۸۶] و درک صحیح از مفهوم تبلیغات [۸۷]و قائل شــدن تفـاوتهای اسـاسی بیـن ایـن اصطلاح بـا بــاور ســـــازی [۸۸]و روابط عمــــومـــی [۸۹]و نهادینه کردن فرهنگ تبلیغات به عنوان صنعتی که باور تولید میکند. محور دوم: افزایش سطح دانش عمومی [۹۰]در زمینه تبلیغات با بهره گیری ازسیستمهای آموزشی مدرن و به روز از یک سو و تعریف ساختار یک نظام آموزشی برای تربیت نیروهای متخصص، مجهز به دانش روز ساماندهی افکار عمومی. محور سوم: تعریف یک نظام اجرایی برای شفاف سازی شیوه های اجرایی و شناسایی گروه های حرفه ای و تعیین پارامترهای مشخص برای تمایز آنان با گروه های غیر حرفه ای فعال در عرصه های تبلیغاتی. امروزه نقش و اهمیت تبلیغات در گسترش سازمان ها و موفقیت آنها دیگر بر کسی پوشیده نیست.باید توجه داشت در عرصه رقابت تنگاتنگ کنونی رقبا تنها با فشار یک کلیک می توانند از ما پیشی بگیرند. ابزاری که امروزه برگ برنده سازمانها در توسعه بازار و فروش محصولاتشان است علاوه بر کیفیت مناسب محصول عامل تبلیغات است. (www.aftabir.com)
در تقسیم بندی جزئی تری از تحقیقات توصیفی، این تحقیق را در دسته پیمایشی قرار می دهیم. این نوع تحقیق برای بررسی توزیع ویژگی های یک جامعه آماری بکار می رود. روش پیمایشی مورد استفاده در این قسمت از نوع مقطعی[۹۱] است .روش مقطعی به منظور گردآوری داده ها درباره یک یا چند صفت در یک مقطع از زمان (یک روز، یک هفته و …) از طریق نمونه گیری از جامعه انجام می شود (سرمد و دیگران، ۱۳۸۷).
۵-۲ نتایج ویژگیهای جمعیت شناختی آزمودنی ها:
در مجموع در تحقیق پیش روی ۲۲۸ پرسشنامه تکمیل گردید. که لازم به ذکر است به دلیل اینکه سازمان دارای پرسنل مونث نمی باشد، تمامی پرسشنامه ها توسط افراد مذکر تکمیل شد. سن پاسخ دهندگان در ۵ رده تقسیم بندی گردید:
جدول۵-۱: توزیع سن پاسخ دهندگان