آیا تطابق بین معماری نظری و عملی منجر به افزایش شاخص قدرت نسبی برند خواهد شد؟
سوالات مرتبط با تطابق معماری نظری و عملی و شاخص قدرت نسبی برند
آیا تطابق بین معماری تئوری و عملی با سود دهی برند رابطه دارد؟
آیا تطابق بین معماری تئوری و عملی با شفافیت تصویر برند ارتباط دارد؟
آیا تطابق بین معماری تئوری و عملی با رضایت مشتری از برند ارتباط دارد؟
آیا تطابق بین معماری تئوری و عملی با وفاداری مشتری به برند ارتباط دارد؟
آیا تطابق بین معماری تئوری و عملی با ضریب شکایات از برند ارتباط دارد؟
آیا تطابق بین معماری تئوری و عملی با میزان آگاهی از برند ارتباط دارد؟
مبتنی بر سوالات فوق ، فرضیات تحقیق عبارت خواهند بود از :
فرضیات تحقیق
فرضیه ۱ : تطابق معماری برند تئوری و عملی باعث افزایش سود دهی برند می شود.
با توجه به نتایج جدول فوق میتوان گفت رابطهی مثبت و معناداری بین تطابق معماری و سود دهی برند می باشد
فرضیه۲ : تطابق معماری برند تئوری و عملی باعث افزایش شفافیت تصویر برند می شود.
انتظار میرفت بین تطابق معماری برند و شفافیت تصویر آن، رابطه وجود داشته باشد.اما نتایج جدول حاکی از آن است که هیچ رابطه معنی داری بین نمرات داده شده به تطابق معماری با شفافیت تصویر برند وجود ندارد.
فرضیه۳: تطابق معماری برند تئوری و عملی باعث افزایش رضایت مشتری از برند می شود.
با توجه به نتایج جدول فوق میتوان گفت رابطهی مثبت و معناداری بین تطابق معماری و رضایت مشتری از برند وجود دارد.
فرضیه ۴ : تطابق معماری برند تئوری و عملی باعث افزایش وفاداری مشتری به برند می شود.
با توجه به نتایج جدول فوق میتوان گفت رابطهی مثبت و معناداری بین تطابق معماری و وفادار مشتری به برند وجود دارد.
فرضیه ۵: تطابق معماری برند تئوری و عملی باعث افزایش ضریب کاهش شکایات از برند می شود.
با توجه به نتایج جدول فوق میتوان گفت رابطهی مثبت و معناداری بین تطابق معماری و ضریب کاهش شکایات از برند وجود دارد
فرضیه۶: تطابق معماری برند تئوری و عملی باعث افزایش میزان آگاهی از برند می شود.
نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون نشان می دهد که رابطهی میان تطابق معماری و میزان آگاهی از برند رابطهی معناداری است.
شکل (۴-۱) : مدل ارائه شده در تعیین معماری
مدل تجربی تحقیق در قالب چند مدل
در ادامه مدل های تبیین شده پژوهش توسط نرم افزار لیزرل آورده شده است. در این قسمت سعی شده است تمامی سوالات و فرضیات پژوهش توسط مدل های مسیر و مدل رگرسیونی توسط نرم افزار لیزرل مورد ارزیابی قرار گیرند.
مدل رگرسیونی عوامل ساختاری مزیت رقابتی
مدل مسیر عوامل سازنده مزیت رقابتی پایدار و استراتژی مربوط بودن برند ( فرضیات تحقیق)