درمجموع با توجه به اهداف کلی کتاب معلم علوم تجربی تعقیب اهداف نگرشی و مهارتی درنیل به اهداف کلی اهمیت خاص خود را دارد و درعمل خروج ازحدفابل قبول برای هرسه نوع ازاهداف موجب عدم انطباق متغیر اهداف برنامه درسی قصدشده با برنامه درسی اجراشده می باشد. نمایش عدم انطباق این دودسته اهداف می باشد.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
نمودار ۴-۵ مقایسه اهداف برنامه قصد شده با اهداف برنامه اجرا شده
فرضیه ۱-۲ بین شرایط معلم برنامه قصد شده با شرایط معلم علوم تجربی پایه سوم راهنمایی مدارس ناحیه ۲ شیراز، انطباق وجود دارد.
گویه های۱تا۹ مقیاس دبیرو مدیر، اطلاعات خواسته شده در ابتدای مقیاس از مدیر و دبیر مجموعاً معیارهای مرتبط با دبیررا مشخص می کندکه اطلاعات آماری این مجموعه به شرح جدول۴-۶ می باشد.
جدول ۴-۶: آزمون t برای یک گروه در رابطه با متغیر معلم
شاخص مولفه |
تعداد | میانگین | انحراف استاندارد | خطای معیار | میانگین مورد انتظار ۵ | |||||
تفاوت میانگین | درجه آزادی | t محاسبه شده | t بحرانی جدول در سطح اغماض |
سطح معنیداری | ||||||
۰٫۹۵ | ۰٫۹۹ | |||||||||
شرایط معلم | ۳۴ | ۱۸/۴ | ۷۳/۰ | ۱۳/۰ | ۸۲/۰- | ۳۳ | ۵۹/۱ | ۰۲/۲ | ۷۳/۲ | ۱/۰ |
نتایج: با توجه به قدر مطلق t محاسبه شده (۵۶/۱) که از t بحرانی جدول (۷۳/۲) در سطح خطاپذیری ۱/۰ و درجه آزادی ۳۳ کوچکتر است، (به عبارت دیگر سطح معنی داری آن۹۹/۰ است، ۰۱/۰p<) فرض صفرتایید میگردد. بنابراین بااحتمال ۹۹ درصدبیان می کنیم که بین میانگین به دست آمده ومیانگین مورد انتظار(۵) تفاوت معنی داری وجودندارد.شرایط معلم موردنظر وزرات آموزش و پرورش با معلمی که در مدارس ناحیه۲شیرازمشغول تدریس علوم تجربی پایه سوم راهنمایی هستند، انطباق دارد.درنمودار۴-۶ مقایسه متغیرمعلم دربرنامه اجرا وبرنامه درسی قصد شده صورت گرفته است. میانگین های مربوط به متغیرمعلم پیوست می باشد.
نمودار ۴-۶ مقایسه متغیر معلم در برنامه اجرا و برنامه درسی قصد شده
فرضیه۱-۳ بین شرایط دانش آموز در برنامه قصد شده و شرایط دانش آموزان مدارس ناحیه ۲ شیراز انطباق وجود دارد.
گویه های ۱۰تا۱۷ مقیاس دبیر، منطبق بر مقیاس مدیر وگویه های شماره ۷تا۱۰ مقیاس دانش آموزان مجموعاً معیارهای مرتبط با شرایط دانش آموزان رامشخص می کندکه اطلاعات آماری این مجموعه به شرح جدول ۴-۷ می باشد.
جدول ۴-۷: آزمون t برای یک گروه در رابطه با متغیر دانش آموز