دانشجو
۲۰۰
۸۴
جمع کل
۲۴۲
۱۰۰
شکل (۴-۲): توزیع فراوانی سمت پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-۲) حوزه آموزش
ج) سن پاسخگویان: طبق جدول (۴-۳) و شکل (۴-۳)، از ۳۶ نفر مذکور، ۱۸۰ نفر معادل ۷۴ درصد پاسخ دهندگان، زیر ۳۰ سال سن دارند.
جدول (۴-۳): توزیع فراوانی سن پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-۲) حوزه آموزش
سن پاسخگویان
فراوانی
درصد فراوانی
۳۰ سال و کمتر
۱۸۰
۷۴
۳۵-۳۱
۵۰
۲۱
۴۰-۳۶
۱۲
۵
مجموع
۲۴۲
۱۰۰
شکل (۴-۳): توزیع فراوانی سن پاسخ دهندگان به پرسشنامه (آ-۲) حوزه آموزش
با توجه به ویژگیهای شخصیتی پاسخ دهندگان به پرسشنامه حوزه آموزش، میتوان نتیجه گرفت که پاسخهای پرسشنامه از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است.
۴-۲-۱-۲- بررسی ویژگیهای جمعیتشناختی خبرگان پرسشنامه های (آ-۳): همانطور که در فصل قبل بیان شد، پرسشنامه های محقق ساخته (آ-۳) به صورت مصاحبه حضوری جهت تکمیل بین ۱۵ تن از خبرگان ارائه گردید که پرسشنامه را با کمک محقق تکمیل کردند. این افراد برای تعیین روابط علی بین عوامل و میزان تاثیر عوامل بر یکدیگر انتخاب شدند. در این مصاحبه های حضوری که در برخی موارد به جلسات طوفان فکری تبدیل میشد، در ساعتها بحث و گفتگو، تاثیر عوامل بر یکدیگر شناسایی میشد و میزان تاثیر آنها به بر یکدیگر به صورت متغیرهای زبانی فازی {خیلی کم، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد} ثبت میشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۳- تجزیه و تحلیل استنباطی و آزمون فرض برای سوالات پرسشنامه ها
۴-۳-۱- تعیین روایی سوالات پرسشنامه (آ-۱) حوزه آموزش با کمک فرمول لاشه
در فرایند تعیین روایی، ۱۵ خبره در حوزه آموزش پرسشنامه (آ-۱) را بررسی کردند که ترکیب آنان را در جدول (۳-۵) نشان داده شده است. پس از پاسخ آنان، عبارات زیر طبق رابطه لاشه، از پرسشنامه حذف و یا اصلاح گردید. امتیاز روایی عبارات حذف شده کمتر از ۰٫۶ بوده است. جدول (۴-۴) عبارات حذف شده از پرسشنامه (آ-۱) حوزه آموزش را نشان میدهد.
جدول (۴-۴): امتیاز روایی سوالات حذف شده حوزه آموزش طبق فرمول لاشه