میانگین
معیارها
۲.۹۴۶۶
خیلی خوشحال می شوم زمان تعطیلی ام را نیز در این سازمان صرف کنم .
۳.۱۰۰۰
احساس می کنم مسائل و مشکلات این سازمان ، مسائل و مشکلات من است .
۳.۰۸۰۲
سازمانی که هم اکنون در آن کار می کنم بهتر از تمامی سازمان های موجود است .
۳.۲۱۴۶
من افتخار می کنم که به دیگران بگویم عضوی از این سازمان هستم .
۳.۱۶۴۸
این سازمان اهمیت و ارزش زیادی برای من دارد .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۳.۱۴۲۳
من احساس تعلق قوی به سازمانم می کنم .
۳.۱۷۶۲
خیلی خوشحال می شوم که باقی مانده زندگی شغلی خود را در این سازمان سپری کنم .
۳.۱۸۳۲
همانند یک خانواده که عضوی از آن هستم ، می توانم عضوی از سازمان خود نیز باشم .
با توجه به جدول مشاهده می شود که متغییرتعهد عاطفی بیشترین امتیاز ۳.۲۱۴۶ مربوط به میزان افتخار کارکنان به اعلام عضویت خود در سازمان می باشد تنها یک معیار مربوط به این متغییر کمتر از میانگین ۳ می باشد که مربوط میزان علاقه حضور در سازمان در زمان تعطیلی با امتیاز ۲.۹۴۶۶ می باشد .
۵-۳ نتایج آزمون فرضیه ها
فرضیه اول: بین ارزیابی کارکنان از اقدامات ارتباطی و رضایت آنان از ارتباطات رابطه وجود دارد.
پس از آزمون فرضیه اول با توجه به مدل تحقیق می توان مشاهده کرد که بین ارزیابی کارکنان از اقدامات ارتباطی و رضایت آنان از ارتباطات رابطه مثبت و معنا داره به میزان ۷۲ درصد وجود دارد و رابطه مذکور در سطح اطمینان ۹۵ در صد تایید می شود . نتایج حاصل از آزمون این فرضیه با نتیجه حاصل از تحقیق کریر و بورک در سال ۲۰۰۸ مطابقت دارد .
فرضیه دوم: بین رضایت از ارتباطات و رضایت شغلی کارکنان رابطه وجود دارد.
پس از آزمون فرضیه دوم با توجه به مدل تحقیق می توان مشاهده کرد که بین رضایت از ارتباطات و رضایت شغلی کارکنان رابطه مثبت و معنا داره به میزان ۷۸ درصد وجود دارد و رابطه مذکور در سطح اطمینان ۹۵ در صد تایید می شود . نتایج حاصل از آزمون این فرضیه با نتیجه حاصل از تحقیق گوریس در سال ۲۰۰۷ مطابقت دارد .
فرضیه سوم: بین ارزیابی کارکنان از اقدامات ارتباطی و رضایت شغلی آن ها باتوجه به رضایت آنان از ارتباطات رابطه وجود دارد.
پس از آزمون فرضیه سوم با توجه به مدل تحقیق می توان مشاهده کرد که بین ارزیابی کارکنان از اقدامات ارتباطی و رضایت شغلی آن ها باتوجه به رضایت آنان از ارتباطات رابطه مثبت و معنا داره به میزان ۵۶ درصد وجود دارد و رابطه مذکور در سطح اطمینان ۹۵ در صد تایید می شود . نتایج حاصل از آزمون این فرضیه با نتیجه حاصل از تحقیق بورتن وهمکاران در سال ۲۰۰۹ مطابقت دارد .
فرضیه چهارم: بین رضایت از ارتباطات و تعهد عاطفی کارکنان رابطه وجود دارد.
پس از آزمون فرضیه چهارم با توجه به مدل تحقیق می توان مشاهده کرد که بین رضایت از ارتباطات و تعهد عاطفی کارکنان رابطه مثبت و معنا داره به میزان ۷۴ درصد وجود دارد و رابطه مذکور در سطح اطمینان ۹۵ در صد تایید می شود . نتایج حاصل از آزمون این فرضیه با نتیجه حاصل از تحقیق کریر وبورک در سال ۲۰۰۸ مطابقت دارد .
فرضیه پنجم: بین ارزیابی کارکنان از اقدامات ارتباطی وتعهد عاطفی آنهابا توجه به رضایت آنان از ارتباطات رابطه وجود دارد.
پس از آزمون فرضیه پنجم با توجه به مدل تحقیق می توان مشاهده کرد که بین ارزیابی کارکنان از اقدامات ارتباطی وتعهد عاطفی آنهابا توجه به رضایت آنان از ارتباطات رابطه مثبت و معنا داره به میزان ۵۳ درصد وجود دارد و رابطه مذکور در سطح اطمینان ۹۵ در صد تایید می شود . نتایج حاصل از آزمون این فرضیه با نتیجه حاصل از تحقیق کریر وبورک در سال ۲۰۰۸ مطابقت دارد
۵-۴)پیشنهادات در راستای نتایج تحقیق: