محل استقرار کارخانه از نظر نزدیکی به بازار هدف
سیستم حمل و نقل مناسب(زمینی، هوایی و دریایی) جهت توزیع محصولات
سیستم انبارداری مناسب برای محصولات
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
زیر معیارهای مربوط به معیار کیفیت محصولات پتروشیمی عبارتند از :
مرغوبیت نوع و ترکیب مواد تشکیل دهنده محصولات
متناسب بودن بسته بندی محصولات
بالا بودن طول عمر و اعتبار کالا
افزایش ایمنی محصول
زیر معیارهای مربوط به معیار سیاست فروش محصولات پتروشیمی عبارتند از :
اجرای سیاست تشویقی مبتنی بر افزایش مصرف مشتریان
دادن پاداش و جایزه به مشتریان وفادار
تقسیم کار متناسب با تخصص نیروی انسانی
استفاده از مساعدتها و تسهیلات دولتی
زیر معیارهای مربوط به معیار رضایت مشتریان محصولات پتروشیمی عبارتند از :
افزایش خدمات قبل از فروش از قبیل اطلاع رسانی به موقع و صحیح، تحویل در زمان مناسب و…
افزایش خدمات پس از فروش از قبیل گارانتی، رسیدگی به موقع و…
طراحی کالاها و خدمات براساس نیازها و انتظارات مشتریان
بهبود شرایط دریافت وجه از مشتریان محصول از قبیل اقساط بلندمدت با بهره پایین یا پیش دریافت کم
زیر معیارهای مربوط به معیار میزان تولید محصولات پتروشیمی عبارتند از :
به کارگیری نیروی ماهر جهت ارتقاء مقدار تولید
سهولت دسترسی به مواد اولیه
متناسب بودن ماشین آلات، تجهیزات، ابزار، ادوات و وسایل
بهبود روشها و شیوه های کار و فن آوری
زیر معیارهای مربوط به معیار شیوه بازاریابی محصولات پتروشیمی عبارتند از :
تبلیغات در روزنامه، مجله، رادیو و تلویزیون
بازاریابی از طریق مراجعه حضوری
بازاریابی تلفنی
بازاریابی اینترنتی(مجازی)
با بهره گرفتن از معیارها و زیرمعیارهای استخراج شده، سلسله مراتب درخت تصمیم مربوط به اولویت بندی عوامل مؤثر بر فروش شرکت پتروشیمی خراسان طراحی گردید که در نمودار(۲-۵) نمایش داده می شود.
نمودار ( ۲-۵) عوامل مؤثر بر فروش محصولات پتروشیمی
۲-۱۷ بیانیه مأموریت پتروشیمی خراسان
شرکت پتروشیمی خراسان(سهامی عام) تولید کننده آمونیاک، اوره، کریستال، ملامین و ازت مایع می باشد. محصولات ما بخشی از نیاز کشاورزی و صنایع بازارهای داخل و خارج کشور را تأمین می نماید. ما با بهره گرفتن از فن آوری های نوین و روش های خلاق و مبتکرانه، برنامه ها و اقدامات خود را با هوشیاری و درک مؤلفه ها و تغییرات محیط کسب و کار با هدف رشد و سود آوری و تضمین منافع ذینفعان پیش می بریم. کیفیت محصولات، توانمندی و تعهد کارکنان از ویژگی های ممتاز این شرکت می باشد. رضایت مشتریان و ذینفعان، بهبود مستمر، توجه به ایمنی و بهداشت و محیط زیست، کاهش مصرف انرژی و منابع، رضایت شغلی کارکنان و تعامل منطقی با رقبا و مشتریان و سازمان ها در سر لوحه فعالیت های این شرکت قرار دارد.( www.Khps.ir، ۱۳۹۱)
۲-۱۸ برنامه ریزی استراتژیک پتروشیمی خراسان |
برنامه ریزی استراتژیک یک فرایند سازمان یافته جهت تعریف راهبرد و تصمیم گیری با تخصیص منابع جهت پیگیری و استقرار استراتژی می باشد. به منظور شناسایی جهت سازمانی، درک جایگاه فعلی آن و راه های ممکن به سوی اهداف استراتژیک، ضروری است. شرکت پتروشیمی خراسان با به کارگیری سیستم برنامه ریزی استراتژیک(SMS)، برنامه ریزی بلندمدت خود را بر اساس رویکرد کنترلی روش ارزیابی متوازن(BSC)، پایه ریزی می کند.( www.Khps.ir، ۱۳۹۱) |
۲-۱۹ واحد فروش پترشیمی خراسان
انجام کلیه مراحل فروش داخل محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی خراسان، راساً توسط واحد فروش و بازاریابی این شرکت انجام می گیرد.( www.Khps.ir، ۱۳۹۱)
۲-۱۹-۱ انواع فروش
فروش نقدی، فروش اعتباری و فروش سلف. عرضه محصولات از طریق بورس و بطور مستقیم انجام می گیرد.( www.Khps.ir، ۱۳۹۱)
۲-۱۹-۲ بورس