پاسخگویی به مشتریان
تصمیم گیری و مدیریتی
بهرهوری
در محیط توزیعشده سیستم اجرایی تولید، بایستی کاملاً انعطافپذیر بوده و در قبال نوسانات تغییر به خوبی پاسخگو باشد.
یکی از دلایل اصلی رسیدن به سیستم اجرایی تولید توزیعشده، رسیدن به چابکی بیشتر در روند تولید است، چیزی که با استقرار ارتباطات صحیح تسهیل شده و در شرایط برعکس و ارتباطات نامستحکم چابکی، پاسخ معکوس میگیرد، حال هدف از استفاده از محیط ابر، تعریف ارتباطات صحیح و مستحکم است( ارتباطات در محیط ابر Loosely coupled است ولی در شرایط نیاز برقرار است).
یکی از مهمترین خواسته های مشتریان پاسخگویی سرویس دهنده، پس از تحویل محصول است. آنچه محیط ابر آن را تسهیل می کند این است که اطلاعات درست و دقیقی از آنچه تولید شده است توسط ماژول مدیریت اطلاعات محقق می کند. در زیر گزارشی اجمالی از آنچه پیش از استقرار ابر بوده و پس از استقرار ابر محتمل است، آمده است.
نرخ تاخیر در تحویل سفارش | چابکی سیستم | زمان پس از تحویل محصول | واکنش در برابر سفارش های کاری فوری | پاسخگویی در برابر نوسانات و تغییر | |
پیش از استقرار | متوسط | ضعیف | متوسط | ضعیف | ضعیف |
پس از استقرار | بالا | خوب | عالی | خوب | عالی |
جدول ۴٫۴ دید مشتریان و چارچوب پیشنهادی
دید تصمیم گیری مدیریت
دیدگاه دیگری که در این ارزیابی مطرح است، دید مدیران سطح بالا نسبت به استقرار چنین سیستمهایی است. با توجه به شرایطی که جمساز دارد و مدیران سطح بالا از لحاظ جغرافیایی در فاصله دورتری نسبت به سایت اصلی کارخانه دارند، لذا همواره به دنبال راه حلی بودند تا هرچه زودتر دیدی مستقیم نسبت به رویدادهای کارخانه داشته باشند، این خواسته ها شامل موارد زیر است.
صحت اطلاعات: با توجه به شرایط توزیعشده ای که در شرکت جمساز وجود دارد، سایتهای کاری و مدیریتی مختلف همواره اطلاعات ناهمگون و ناسازگاری از روند تولید موجود است، چیزی که هیچ وقت مطلوب مدیریت نیست.
خطا در ضبط اطلاعات: همانطور که اشاره شد، یکی از مقدمات پیاده سازی سیستم اجرایی تولید در ابر وجود RFID است، چیزی که خطا در ضبط اطلاعات را به حداقل میرساند.
دیدگاه داده کاوی: آنچه بعد از رسیدن به اطلاعات صحیح، مد نظر مدیران بوده است، استفاده صحیح از اطلاعات ضبط شده و گرفتن تصمیمات استراتژیک است. چیزی که قبلاً با وجود اطلاعات ناسازگار و نادرست به سختی محقق میشد. برای رسیدن به این هدف بایستی دیدی داده کاوی به قضیه داشت و نتایجی نظیر شناسایی دسته محصولات موفق در تولید توزیعشده از طریق کلاستربندی محصولات، شناسایی سایتهای موفق برای تعامل توزیعشده با سایتهای دیگر و… داشت.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
صحت اطلاعات | کاهش خطای اطلاعات | تصمیمات استراتژیک | |
قبل از استقرار ابر | ضعیف |