۳: از مجموع ۴ فرضیه پژوهش هر چهار فرضیه مورد تایید قرار گرفتند
نتایج خلاصه فرضیات در نگاره ۴- ۱۷ گنجانده شدهاند.
نگاره ۴- ۱۷ ضرایب مسیر و معنیداری اثر سازههای پژوهش بر روی یکدیگر (آزمون فرضیات)
فرضیه | اثر سازه | به سازه | ضریب مسیر | آماره t |
H1 | دانش هوش فرهنگی | رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران | ۴۸/۰ | ۱۶/۴ |
H2 | انگیزش هوش فرهنگی | رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران | ۶۳/۰ | ۳۲/۸ |
H3 | رفتار هوش فرهنگی | رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران | ۳۹/۰ | ۵۳/۴ |
H4 | استراتژی هوش فرهنگی | رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران | ۲۸/۰ | ۶۹/۲ |
فرضیه اول پژوهش بیان می دارد که دانش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر می گذارد. با توجه به نتایج جدول ۴ -۱۷ مشخص می شود که ضریب مسیر اثر دانش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران دارای مقدار ضریب مسیر مثبت ۴۸/۰ است که مقدار قدر مطلق t محاسبه شده برای آن ۱۶/۴ است که بیشتر از ۹۶/۱ محاسبه شده است. لذا فرض صفر رد می شود و با اطمینان ۹۹ درصد می توان گفت که دانش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر مستقیمی می گذارد.
فرضیه دوم پژوهش بیان می دارد که انگیزش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر می گذارد. با توجه به نتایج جدول ۴ -۱۷ مشخص می شود که ضریب مسیر اثر انگیزش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران دارای مقدار ضریب مسیر مثبت ۶۳/۰ است که مقدار قدر مطلق t محاسبه شده برای آن ۳۲/۸ است که بیشتر از ۹۶/۱ محاسبه شده است. لذا فرض صفر رد می شود و با اطمینان ۹۹ درصد می توان گفت که انگیزش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر مستقیمی می گذارد.
فرضیه سوم پژوهش بیان می دارد که رفتار هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر می گذارد. با توجه به نتایج جدول ۴ -۱۷ مشخص می شود که ضریب مسیر اثر رفتار هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران دارای مقدار ضریب مسیر مثبت ۳۹/۰ است که مقدار قدر مطلق t محاسبه شده برای آن ۵۳/۴ است که بیشتر از ۹۶/۱ محاسبه شده است. لذا فرض صفر رد می شود و با اطمینان ۹۵ درصد می توان گفت که رفتار هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر مستقیمی میگذارد.
فرضیه چهارم پژوهش بیان می دارد که استراتژی هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر می گذارد. با توجه به نتایج جدول ۴ -۱۷ مشخص می شود که ضریب مسیر اثر که استراتژی هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران دارای مقدار ضریب مسیر مثبت ۲۸/۰ است که مقدار قدر مطلق t محاسبه شده برای آن ۶۹/۲ است که بیشتر از ۹۶/۱ محاسبه شده است. لذا فرض صفر رد می شود و با اطمینان ۹۹ درصد می توان گفت که استراتژی هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر مستقیمی می گذارد.
نگاره ۴- ۱۸) خلاصه آزمون فرضیات
فرضیه | اثر سازه | به سازه |