رابطه معناداری بین عملکرد سازمانی، صلاحیت علمی، سابقه آموزش کارآفرینی و مهارت آموزی با نیاز به آموزش و مهارتآموزی در زمینه کارآفرینی وجود دارد.
۲۱
نقش دانشگاههای آلمان در ایجاد انگیزش برای کارآفرینان
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
میسنگ، ۱۹۹۸
گرایش افراد به کارآفرینی و زمینه خانوادگی آنها، مهمتر از دانش و مهارتهایی است که فارغالتحصیلان در طی دوره تحصیلشان به دست آوردهاند.
۲۲
نقش آموزش کارآفرینی در کارآفرین شدن دانشجویان
موان و کالورید، ۱۹۹۷
دانشجویانی که تخصص خاصی در کارآفرینی میگیرند علاقه زیادی به کارآفرین شدن از خود نشان میدهند. تا آنهایی که بدون آموزش به شروع کسب و کار جدید میپردازند.
۲۳
نقش آموزشهای رسمی و غیر رسمی در عملکرد کارآفرینان در سنگاپور
هشام حاج و عثمان، ۱۹۹۵
آموزشهای رسمی و غیر رسمی عامل مهمی محسوب میشوند که سهم قابل توجهی در عملکرد کارآفرینان دارند.
۲۴
برنامههای کارآفرینی در دانشگاههای دو کشور امریکا و آلمان
مینسک، ۱۹۹۸
در دانشجویان امریکایی بعد از فارغالتحصیلی، علاقه و گرایش بیشتری نسبت به دانشجویان آلمانی، برای شروع و راهاندازی شرکتهایی با تکنولوژی بالا وجود دارد. این اختلاف با ارزیابی مطلوبتر آموزش کارآفرینی در MIT همراه شده است. با این وجود، شواهد معتبری دارد که برنامههای آموزش کارآفرینانه در دانشگاههای مهم امریکا میتواند به عنوان مدل و الگوی موفقیتآمیزی در موسسات آکادمیک آلمان به کار گرفته شود.
۲۵
بررسی توانائیها و شایستگیهای کارآفرینان
کت دو وری، ۱۹۸۶
در اکثر مطالعات تنها صفات افراد کارآفرین موفق مورد برسی قرار گرفته است و سایر توانایی ها و شایستگی های آنان بررسی نشده است. به تازگی برخی از پژوهشگران اعتبار صفات شخصیتی را به عنوان پیش بینی کننده کارآفرینی زیر سوال برده اند و رفتار فرد کارآفرین را در ارتباط با موفقیت حرفه جدید صورت بندی کرده اند.
۲۶
تاثیر کارآفرینی در دانشجویان
وب و همکاران (۱۹۸۲)
دانشجویانی که در دورههای کارآفرینی شرکت کردهاند بیشتر از دانشجویان دیگر احتمال شروع کسب و کار جدید را دارند.
مدل نظری پژوهش
حمایتهای مالی و معنوی
ایجاد فرصت های شغلی مناسب
فعالیتهای پژوهشی
تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی پارکهای علمی فناوری
کارآفرینی فارغ التحصیلان کشاورزی
فعالیتهای آموزشی
حمایت از نو آوری و خلاقیت نیروهای جوان
ایجاد زمینه های کار آفرینی
تولید و توسعه محصولات و فرایندهای قابل عرضه
ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت، دوست و جامعه