متمرکز
معمولا مخل تمرکز
اطلاعات
جزئی
محدود
جزئی
بسیار محدود
هدف گیری
متوسط
سخت
آسان
آسان
نوع تبلیغات
در معرض قرار گرفتن
در معرض قرارگرفتن
تعاملی/ در معرض قرار گرفتن
تعاملی/ در معرض قرار گرفتن
۲-۲-۳٫ رسانه های سنتی تبلیغات
روزنامه ها و مجلات یک شکل سنتی و اولیه از رسانه های تبلیغاتی هستند که یک تاریخ طولانی دارند.اگر بخواهیم به طور گسترده صحبت کنیم، تبلیغات در روزنامه ها یا مجلات از نوع کششی هستند زیرا پیام توسط اراده آزادانه مخاطب منتقل می شود.این سطح درگیری بالای مخاطب را ایجاد می کند Park, shenoy ) and Salvendy, 2008).
از طرف دیگر، تلویزیون و رادیو ، رسانه های تبلیغاتی از نوع تهاجمی هستند .مخاطب روبروی یک تلویزیون نشسته و آنچه را که بر صفحه ظاهر می شود را می بیند .روشی که بوسیله آن اطلاعات منتقل می شود، توسط آژانس تبلیغاتی کنترل می شود،ولی سطح درگیری، در مقایسه با تبلیغات از طریق روزنامه ها و مجلات نسبتاً پایین است Krugman 1966 -1967)). مهمترین محدودیت تبلیغات چاپی ، اندازه تبلیغات است زیرا سایز کلی رسانه محدود است.مطالعات متعددی در مورد طراحی تبلیغات برای مجلات و روزنامه ها صورت گرفته است ، مانند نقش تصاویر و توصیفات و اثر اندازه و شکل.در تناقض با تبلیغات چاپی ، زمان مهمترین محدودیت در تبلیغات تلویزیونی است.یکی از روندهای تبلیغاتی اولیه در تبلیغات تلویزیونی ، مربوط به طول تبلیغات، تکرار و اثرات عامل حواسپرتی می باشد ) Park T. et al, 2008).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۲-۱-۴٫ رسانه های تبلیغاتی جدید
تبلیغات آنلاین، که تبلیغات از طریق خطوط ارتباطات از راه دور ، معمولاً از طریق اینترنت،است ، یک اتصال دوسویه و فردی با مخاطب را فراهم می کند.این شامل تبلیغات وبی، پخش در رسانه های دیجیتال،تلویزیون های تعاملی و تبلیغات از طریق وسایل سیار می باشد.تبلیغات آنلاین سه ویژگی دارد: سهولت در هدف گیری، محتوای شخصی، و تعاملی بودن.یکی از ویژگی های مهم تبلیغات آنلاین ، ارتباط تعاملی است.در مقایسه با تبلیغات تلویزیونی سنتی، تبلیغات آنلاین به طور تعاملی کار می کند، که اثر بخش تر از تبلیغات یک سویه یافته شده است از آنجاییکه تعاملی بودن ، ادراک پیامی که تبلیغات سعی در انتقال آن دارد را بهبود می بخشد
Risden et al. 1998,Macias 2003)). به کمک ارتباط فردی و تعاملی، یک آژانس تبلیغاتی می تواند براحتی محتوای تبلیغات را شخصی سازی کند.علاوه بر محتوای شخصی شده، ارتباطات فردی کمک می کند تا مخاطبانی که محتمل تر است که به محصول یا خدمتی که تبلیغ کننده می خواهد ارائه دهد ، علاقه مند باشد را مورد هدف قرار داد.این ویژگی ها در محیط سیار بیشتر قابل توجه هستند زیرا محیط های بسیار شخصی شده دارند.در محیط سیار ، هر کس یک شماره شناسایی فردی دارد و وسایل سیار معمولاً در تمام طول روز با مخاطب هستند.بیش از این، تبلیغ کنندگان می توانند هم مکان و هم زمان را به طور همزمان مشخص کنند در جهت افزایش صحت هدف گزاری زیرا مکان مخاطب را می توان شناسایی کرد (Barnes 2002,Yuan and Tsao 2003,Tȁhtinen 2005 Park T. et al, 2008 (.
روسو (۲۰۱۰) انواع تبلیغات آنلاین را به شرح زیر بیان می کند:
تبلیغات سیار (Floating Ad) : تبلیغی که در صفحه مامیتور بیننده حرکت می کند و یا بر فراز محتویات می چرخد.
تبلیغات گسترش یابنده ( Expanded Ad) : تبلیغی که اندازه آن تغییر می کند و گاهی جایگزین محتویات صفحه می شود.
تبلیغات مودبانه ( Polite Ad) : شیوه ای از تبلیغات که یک تبلیغ که یک تبلیغ بزرگ در قطعات کوچک دانلود می شود تا سبب مزاحمت برای ببینده نشود.
تبلیغات ترفندی ( Trick banner) : بنری که شبیه یک دیالوگ باکس است . یک پیام اشتباه را همراه با یک پیام نمایش می دهد و بیننده با کلیک روی آن به صفحه مورد نظر هدایت می شود.
تبلیغ پس زمینه ای ( Wallpaper Ad) : تبلیغی که پس زمینه صفحه در حال مشاهده را تغییر می دهد.
تبلیغ روی صفحه ( Pop – up ) : یک پنجره جدید در جلوی پنجره جاری باز می شود و یک تبلیغ یا یک صفحه کامل را نشان می دهد .
تبلیغ ویدیوئی (Video Ad) : همچون تبلیغ بنر است با این استثنا که به جای یک تصویر ایستا یا پویا یک کلیپ واقعی را نشان می دهد.
تبلیغات نقشه ای ( Map Ad) : متن/ گرافیکی که روی نقشه الکترونیکی مثل گوگل مپ ظاهر می شود.
تبلیغات موبایلی ( Mpbile Ad) : یک پیامک متنی یا چند رسانه ای که به تلفن همراه فرستاده می شود.
۲-۲-۴٫ طبقه بندی تبلیغات موبایلی
پارک و همکارانش ( ۲۰۰۸ ) تبلیغات موبایلی را بر اساس چهار عامل دسته بندی کردند: نوع ارتباطات، نوع ارائه، هدف کسب و کار، نوع پیام .که اینها در جدول زیر خلاصه شده است :
جدول شماره ۲-۲ : طبقه بندی تبلیغات موبایلی