گردشگری فیلم
۲۰۶
۱۲۱/۰
منابع طبیعی
۲۰۶
۱۰۷/۰
زیرساختهای عمومی
۲۰۶
۳۸۱/۰
زیرساختهای گردشگری
۲۰۶
۱۳۶/۰
محیط اجتماعی
۲۰۶
۱۱۵/۰
انگیزه گردشگر فیلم
۲۰۶
۴۵۳/۰
در آزمون شاپیرو ویلکز هرگاه سطح معناداری متغیرها بیشتر و بزرگتر از سطح (۰۵/۰) باشد میتوان گفت دادهها دارای توزیع نرمال هستند لذا همانطور که در جدول شماره ۴-۷ مشاهده میگردد همه متغیرها سطح معناداری آنها بزرگتر از (۰۵/۰) است. بنابراین از آزمون همبستگی پیرسون و آزمون میانگین یک جامعه میتوان استفاده نمود.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴-۲-۲- بررسی مدلهای اندازه گیری متغیرهای پژوهش
قبل از وارد شدن به مرحله آزمون فرضیات و مدلهای مفهومی پژوهش لازم است تا از صحت مدلهای اندازهگیری متغیر مستقل(گردشگری فیلم)، متغیرهای میانجی(منابع طبیعی، زیرساختهای عمومی، زیرساختهای گردشگری، محیط اجتماعی) و متغیر وابسته (انگیزه گردشگری فیلم) اطمینان حاصل شود. لذا در ادامه مدلهای اندازهگیری این متغیرها به ترتیب آورده میشود که این کار توسط تحلیل عاملی تأییدی[۱۷۱] مرتبه اول صورت گرفته است. تحلیل عاملی تأییدی یکی از قدیمیترین روشهای آماری است که برای بررسی ارتباط بین متغیرهای مکنون (عاملها) و متغیرهای مشاهدهشده (سؤالات) بهکاربرده میشود و بیانگر مدل اندازهگیری است (هومن، ۱۳۹۱).
۴-۲-۲-۱- شاخص کفایت حجم نمونه در متغیرهای گردشگری فیلم، منابع طبیعی، زیرساختهای عمومی، زیرساختهای گردشگری، محیط طبیعی و انگیزه گردشگر فیلم
مقدار ضریب KMO برای تعیین کفایت تعداد نمونهها در متغیر گردشگری فیلم ۸۳۵/۰ و ضریب آزمون خی بارتلت نیز برابر ۷۵۳/۱۱۶۴ بود که در درجه آزادی ۵۵ در سطح ۰۰۱/۰ معنادار بهدستآمده است، و حاکی از کفایت نمونهگیری و ماتریس همبستگی گویهها برای انجام تحلیل عاملی بود. مقدار ضریب KMO برای تعیین کفایت تعداد نمونهها در متغیر منابع طبیعی ۷۰۲/۰ و ضریب آزمون خی بارتلت نیز برابر ۶۶۱/۱۷۶ بود که در درجه آزادی ۶ در سطح ۰۰۱/۰ معنادار بهدستآمده است، و حاکی از کفایت نمونهگیری و ماتریس همبستگی گویهها برای انجام تحلیل عاملی بود. مقدار ضریب KMO برای تعیین کفایت تعداد نمونهها در متغیر زیرساختهای عمومی ۷۲۴/۰ و ضریب آزمون خی بارتلت نیز برابر ۸۱۳/۲۸۹ بود که در درجه آزادی ۱۵ در سطح ۰۰۱/۰ معنادار بهدستآمده است، و حاکی از کفایت نمونهگیری و ماتریس همبستگی گویهها برای انجام تحلیل عاملی بود. مقدار ضریب KMO برای تعیین کفایت تعداد نمونهها در متغیر زیرساختهای گردشگری ۷۷۸/۰ و ضریب آزمون خی بارتلت نیز برابر ۰۷۴/۴۲۸ بود که در درجه آزادی ۳۶ در سطح ۰۰۱/۰ معنادار بهدستآمده است، و حاکی از کفایت نمونهگیری و ماتریس همبستگی گویهها برای انجام تحلیل عاملی بود. مقدار ضریب KMO برای تعیین کفایت تعداد نمونهها در متغیر محیط اجتماعی ۷۰۱/۰ و ضریب آزمون خی بارتلت نیز برابر ۹۶۱/۹۱ بود که در درجه آزادی ۳ در سطح ۰۰۱/۰ معنادار بهدستآمده است، و حاکی از کفایت نمونهگیری و ماتریس همبستگی گویهها برای انجام تحلیل عاملی بود. مقدار ضریب KMO برای تعیین کفایت تعداد نمونهها در متغیر انگیزه گردشگر فیلم ۹۴۲/۰ و ضریب آزمون خی بارتلت نیز برابر ۱۷۶/۵۱۴۳ بود که در درجه آزادی ۴۰۶ در سطح ۰۰۱/۰ معنادار بهدستآمده است، و حاکی از کفایت نمونهگیری و ماتریس همبستگی گویهها برای انجام تحلیل عاملی بود.
جدول ۴-۱۱) آزمون KMO و بارتلت متغیرهای گردشگری فیلم، منابع طبیعی، زیرساختهای عمومی، زیرساختهای گردشگری، محیط طبیعی و انگیزه گردشگر فیلم
متغیر
گردشگری فیلم
منابع طبیعی
زیرساختهای عمومی
زیرساختهای گردشگری