کارآمدی و پشتوانه قانونی برای تحقق مدیریت بصری
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴۲/۲
۹۷۷/۰
ضمانت اجرایی لازم برای تحقق ملاحظات بصری
۴۱/۲
۱۶۹/۱
۴-۲-۲- بررسی الگو و فرضیه های تحقیق:
برای پاسخ به این سؤالات پژوهش از آزمون میانگین تک نمونه ای به صورت مجزا استفاده شده است که در ادامه ارائه می گردد. آماره t از نسبت ضریب هر پارامتر به خطای انحراف معیار آن پارامتر به دست می آید. در آزمون میانگین تک نمونه ای در صورتی که t محاسبه شده بزرگتر از ۹۶/۱ یا کوچکتر از ۹۶/۱- باشد، آزمون معنادار است. در حالت کلی فرضیه های در نظر گرفته شده جهت پاسخ به این سؤال به صورت زیر است:
H1: عامل X دارای میانگین اهمیت متوسط نیست. (۳≠(µx
H0: عامل X دارای میانگین اهمیت متوسط است. (۳=(µx
در ادامه وضعیت هر کدام از فرضیه های تحقیق با بهره گرفتن از این آزمون مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.
۴-۲-۳-پاسخ به سوالات تحقیق:
۴-۲-۳-۱- سؤال اول پژوهش: موانع مدیریت بصری شهر تهران کدامند؟
برای پاسخ به این سؤال، آزمون میانگین اهمیت برای تک تک شاخص های مربوط به موانع مدیریت بصری انجام شده است. در ادامه نتایج آزمون میانگین اهمیت به تفکیک هر یک از شاخص ها ارائه می شود.
شاخص ها (سوالات) ۱تا ۵ مربوط به بعد برنامه ریزی وطراحی تحقق کیفیت بصری و مشخصا مربوط به مولفه های اقتصادی و کالبدی-بصری، این بعد از مفهوم مدیریت بصری میباشند.
ارجحیت هزینه بر کیفیت بین سازندگان (شاخص اول)
نتایج آزمون میانگین اهمیت برای «ارجحیت هزینه بر کیفیت بین سازندگان» در جدول ۴-۸ نشان داده شده است. بر اساس نتایج، از آنجا که عدد معناداری برای این شاخص کمتر از ۱ درصد (عدد معناداری = ۰۰۰/۰) است، فرضیه H0 در سطح اطمینان ۹/۹۹% رد می شود. رد فرضیه H0 به این معنی است که اهمیت شاخص «ارجحیت هزینه بر کیفیت بین سازندگان» در حد متوسط نیست. با توجه به اینکه مقدار t محاسبه شده برای این شاخص بزرگتر از ۹۶/۱ است، بنابراین میانگین اهمیت این شاخص بالاتر از ۳ است و این بدان معنی است که میزان اثرگذاری «ارجحیت هزینه بر کیفیت بین سازندگان» بر عدم تحقق مدیریت بصری شهر تهران در حد زیادی است. (تأیید شاخص اول).
جدول ۴-۸: نتایج آزمون One-Sample Test جهت بررسی وضعیت شاخص ارجحیت هزینه بر کیفیت بین سازندگان (شاخص اول)
شاخص
اختلاف میانگین
عدد معناداری
آماره t
وضعیت فرضیه
ارجحیت هزینه بر کیفیت بین سازندگان
۷۹۶۳/۰
۰۰۰/۰
۶۷۳/۶
ارجحیت هزینه بر کیفیت بین سازندگان بر عدم تحقق مدیریت بصری شهر تهران مؤثر است.
خلا سواد و ذائقه بصری عمومی (شاخص دوم):