درصد
کمتر از ۱۰۰۰۰۰۰
۱۴۴
۵۰/۴۳
۱۵۰۰۰۰۰-۱۰۰۰۰۰۰
۹۲
۸۰/۲۷
۲۰۰۰۰۰۰-۱۵۰۰۰۰۰
۲۱
۳۰/۶
بیشتر از ۲۰۰۰۰۰۰
۷۴
۴۰/۲۲
جمع
۳۳۱
۱۰۰
(منبع: دادههای پژوهش)
نمودار (۴-۴): توزیع درصد فراوانی مربوط به سابقه کار پاسخدهندگان
(منبع: دادههای پژوهش)
یافتههای حاصل از پژوهش در زمینهی توزیع فراوانی مربوط به میزان درآمد در بین جامعهی مورد پژوهش (جدول۴-۵) نشان میدهد که از ۳۳۱ نفر، ۱۴۴ نفر (۵۰/۴۳%) دارای درآمد کمتر از ۱۰۰۰۰۰۰، ۹۲ نفر (۸۰/۲۷%) دارای درآمد ۱۰۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰۰، ۲۱ نفر (۳۰/۶%) دارای درآمد ۱۵۰۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰۰ و ۷۴ نفر (۴۰/۲۲%) دارای در آمد بالاتر از ۲۰۰۰۰۰۰ بودهاند. بر این اساس افراد با درآمد کمتر از ۱۰۰۰۰۰۰ بیشترین آمار و مصرف کنندگان با درآمد ۱۵۰۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰۰ کمترین آمار را در میان مصرف کنندگان پاسخگو به پرسشنامهها و نمونهی مورد بررسی به خود اختصاص داده اند.
۴-۲-۱-۲- تحلیل توصیفی سوالات پژوهش
این بخش از دو قسمت تشکیل شده است. در بخش اول تحلیل آماری مربوط به سوالات مفهوم ابزارهای بازاریابی سبز و در بخش دوم تحلیل آماری مربوط به سوالات رفتار مصرف کنندگان ارائه شده است.
۴-۲-۱-۲-۱-تحلیل آماری مربوط به سوالات مفهوم ابزارهای بازاریابی سبز
در جدول (۴-۷) تحلیل آماری مربوط به سوالات ابزارهای بازاریابی سبز ارائه شده است. در این جدول آمارهای فراوانی، درصد فراوانی، میانگین (از نمره ۵) و انحراف معیار مربوط به هر سوال قرار داده شده است. از میان شاخصهای مربوط به تبلیغ محیط زیستی شاخص «من از تماشای پخش تبلیغات محیط زیستی لذت میبرم.» با میانگین ۷۵۲۳/۳ بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده است و شاخص «تبلیغات محیط زیستی موجب ارتقاء دانش من در مورد محصولات سبز میشود.» با میانگین ۶۷۶۷/۳ پایینترین امتیاز را دارد.
از میان شاخصهای مربوط به برچسب محیط زیستی شاخص «من از بهترین مارک لوازم خانگی آگاه هستم.»، با میانگین ۶۴۹۵/۳ بالاترین امتیاز و شاخص «بهترین مارک در زمینۀ لوازم خانگی به راحتی برای من قابل تشخیص است.» با میانگین ۵۹۵۲/۳ کمترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
همچنین از میان شاخصهای مربوط به برند محیط زیستی شاخص «من از برندهای محیط زیستی آگاهی دارم.»، با میانگین ۶۲۲۴/۳ بالاترین امتیاز و شاخص «من معتقدم که محصولات محیط زیستی راستگو هستند.»، با میانگین ۶۰۴۲/۲ کمترین امتیاز را به خود اختصاص داده است.
جدول (۴-۵): تحلیل آماری مربوط به سوالات مفهوم ابزارهای بازاریابی سبز
ابزارهای بازاریابی سبز
شاخصها
کاملا مخالف