تفاوت معنیدار است.
وجودگزینه های مناسبی برای درخوست ها درخودپرداز(مثل درخواست لغو).
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴/۳۳
۴/۲۷
۰۶/.+
۱٫۲۶۱
۳۸۹
.۲۰۸
تفاوت معنیدار نیست.
مطابق جدول، در میان ۲۲ مولفه ابعاد، در۱۸ مورد تفاوت میانگین بین انتظارات و ادراکات مراجعین تفاوت معنیداری وجود دارد و تنها در چهار مولفه سهولت استفاده از دستگاه خودپرداز، ناچیز بودن مشکلات مربوط به خودپردازها، وجود همیشگی پول در دستگاه و وجودگزینه های مناسبی برای درخوست ها درخودپردازها، تفاوت میانگین بین انتظارات و ادراکات مراجعین تفاوت معنیداری وجود ندارد.
حال به بررسی تفاوت در هریک از ابعاد هفتگانه و زیرمولفههای این ابعاد برای پاسخگویی به سوالات اصلی پژوهش میپردازیم.
بررسی معنیداری تفاوت میانگین بین انتظارات و ادراکات مراجعین در هریک از ابعاد هفتگانه کیفیت خدمات دستگاهای خودپرداز:
بر اساس داده های جدول و معنیداری مقدار t و در فاصله اطمینان ۹۵ درصد و با انجام این آزمون آماری در ابعاد مختلف مطالعه شده، روشن می شود که:
بین انتظارات و ادراکات مراجعین، بجز بعد کارایی، در سایر ابعاد هفتگانه کیفیت خدمات دستگاههای خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنیداری وجود دارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگیهای مربوط به بعد کارایی وادراکات آنها از ویژگیهای بعد کارایی دستگاههای خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنیداری وجود ندارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگیهای مربوط به بعد اجرا و ادراکات آنها از ویژگیهای بعد اجرا دستگاههای خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنیداری وجود دارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگیهای مربوط به بعد دسترسپذیری و ادراکات آنها از ویژگیهای بعد دسترسپذیری دستگاههای خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنیداری وجود دارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگیهای مربوط به بعد محرمانگی و ادراکات آنها از ویژگیهای بعد محرمانگی دستگاههای خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنیداری وجود دارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگیهای مربوط به بعد جبران خدمات و ادراکات آنها از ویژگیهای بعد جبران خدمات دستگاههای خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنیداری وجود دارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگیهای مربوط به بعد ارتباط و ادراکات آنها از ویژگیهای بعد ارتباط دستگاههای خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنیداری وجود دارد.
بین انتظارات مراجعین از ویژگیهای مربوط به بعد پاسخگویی و ادراکات آنها از ویژگیهای بعد پاسخگویی دستگاههای خودپرداز بانک ملت شهربوشهر تفاوت معنیداری وجود دارد.
در شکل زیر تفاوت بین انتظارات مراجعین از ابعاد هفتگانه خدمات و ادراکات آنها از خدمات دستگاههای خودپرداز بانک ملت شهربوشهر در نمودار راداری آورده شده است.
نمودار۱۳: تفاوت بین انتظارات و ادراکات مراجعین بصورت نمودار راداری
.۵٫۴ اندازه های برازندگی مدل تایید شده:
۱٫۵٫۴٫ اندازههای برازندگی
به منظور سنجش برازندگی مدلها آزمونهای گوناگونی ارائه شده است که بهگونه کلی شاخصهای برزاندگی نامیده میشوند. با وجود اینکه این آزمونها پیوسته در حال مقایسه، توسعه و تکاملاند، اما هنوز درباره یک آزمون بهینه توافق همگانی وجود ندارد.
۱- آماره کای دو (۲χ): در مدلسازی معادلات ساختاری، آماره کای دو روشی سنتی برای ارزیابی برازش کل مدل میباشد. بر اساس این آماره، فرض صفر این است که مدل بهگونه کامل با دادههای جامعه آماری برازش دارد. زمانی که آماره کای دو از نظر آماری معنیدار باشد، منجر به رد این فرض میگردد و نشان میدهد که مدل مورد نظر از برازش کامل برخوردار نیست و مدل رد میشود [۱۲۴]. در پژوهش حاضر مقدار آماره کای دو برابر با ۱۴۰٫۹۸ با درجه آزادی ۵۰٫۱۲ بدست آمده است که نشان میدهد مدل کفایت لازم را داراست. در آزمون کای دو، نمونه های کوچک ممکن است کفایت لازم را نداشته و همچنین با نمونه های بزرگ، عموماً کای دو معنیدار میشود و تقریباً بیشتر مدلها رد میشود. از این رو، میباید شاخصهای برازش دیگری را مورد استفاده قرار داد.
۲- شاخص ریشه میانگین مجذور خطای تقریب[۹۱] (RMSEA): بهگونه کلی، زمانی که مقدار این آماره کمتر از ۰٫۰۵ باشد، نشان میدهد که مدل از برازش خوبی برخوردار است. در صورتی که مقدار آن بین ۰٫۰۵ تا ۰٫۰۸ باشد، برازش قابل قبول، اگر بین ۰٫۰۸ تا ۰٫۱ باشد، برازش متوسط، و اگر بزرگتر از ۰٫۱ باشد، برازش ضعیف است[۱۲۴]. برای مدل فوق، شاخص ریشه میانگین مجذور توان دوم خطای تقریب برابر با ۰٫۱۶۳ بدست آمده است که برازش بسیار خوبی را نشان میدهد.
۵- شاخصهای برازش مطلق[۹۲]: این شاخصها عبارتند از: شاخص نیکویی برازش[۹۳] (GFI)، شاخص نیکویی برازش تعدیل یافته (AGFI). مقادیر شاخص نیکویی برازش و شاخص نیکویی برازش تعدیل یافته باید بین صفر و یک باشد و مقدار بزرگتر از ۰٫۹ حاکی از برازش قابل قبول است. معمولاً برای برازش مطلق مقدار آماره GIF توصیه میشود[۱۲۴]. در این پژوهش GFI برابر با .۹۸۱است که نشانگر برازش قابل قبول مدل است.
۶- شاخصهای برازندگی نسبی: این شاخصها نشان میدهند که تا چه حد برازش مدل نسبت به مدل خط پایه که در واقع مدل استقلال است، مناسب میباشد. مقادیر این شاخصها، هر چه مقدار آن به ۱ نزدیکتر باشد، نشاندهنده برازش خوب مدل است. برخی از منابع، استفاده از شاخص NNFI و شاخص برازش مقایسهای (CFI) که آن را شاخص تاکر-لوئیس[۹۴] (TLI) نیز میگویند را برای بررسی برازش مدل توصیه میکنند[۱۲۴]. در این پژوهش مقدار شاخص برازش نرم شده (NFI) برابر با .۹۸۷ بدست آمده است که برازش خوبی را نشان میدهند.
نتایج فوق بهگونه خلاصه در جدول ۴۳ ارائه شده است. مقدار تقریباً بالای این ضرایب در پژوهش حاکی از پایا بودن شاخصهای مورد استفاده است. سایر شاخص ها در پیوست آمده است. (پیوست ۳).
جدول۴۳: اندازههای برازندگی
اندازه برازندگی
نشان اختصاری
حد مطلوب