۲
۵
۱۳
درصد
۲٫۷۵
۰٫۰
۰٫۵۵
۳٫۳۰
۱٫۸۷
۰٫۶۲
۱٫۵۶
۴٫۰۵
کل
فراوانی
۱۰۹
۴۳
۳۰
۱۸۲
۱۳۰
۵۹
۱۳۲
۳۲۱
درصد
۵۹٫۸۹
۲۳٫۶۳
۱۶٫۴۸
۱۰۰٫۰۰
۴۰٫۵۰
۱۸٫۳۸
۴۱٫۱۲
۱۰۰٫۰۰
نمودار ۴-۱ : درصد میانگین اهداف شناختی، عاطفی، روانی-حرکتی بر اساس دروس کتاب فارسی کلاس چهارم
نمودار ۴-۲ :درصد میانگین انطباق محتوای متن، تصویر و تمرین کتاب فارسی کلاس چهارم با اهداف تعیین شده در آن
همانطور که در جدول ۴-۴ و نمودارهای ۴-۱ و ۴-۲ مشاهده می گردد، در پایه چهارم از ۱۸۲ هدف موجود در کتاب فارسی، ۱۰۹ مورد (۵۹٫۸۹ درصد) اهداف شناختی، ۴۳ مورد (۲۳٫۶۳ درصد) اهداف عاطفی و ۳۰ مورد ( ۱۶٫۴۸ درصد ) اهداف روانی - حرکتی می باشد. همچنین ۱۳۰ مورد ( ۴۰٫۵۰ درصد) انطباق اهداف با متن، ۵۹ مورد ( ۱۸٫۳۸ درصد) انطباق اهداف با تصویر و ۱۳۲ مورد (۴۱٫۱۲ درصد) انطباق اهداف با تمرین های کتاب، وجود داشته است. علاوه بر این طبق نتایج جدول، درس ” سالهای دور از خانه ” دارای بیشترین تعداد (۱۳ مورد، ۷٫۱۴ درصد ) اهداف شناختی، عاطفی و روانی-حرکتی و درس ” از همه مهربانتر ” دارای کمترین تعداد ( ۴ مورد، ۲٫۲۰ درصد) اهداف شناختی، عاطفی و روانی-حرکتی است. همچنین درس ” من با دیگران فرق دارم ” دارای بیشترین تعداد (۲۵ مورد، ۷٫۷۹ درصد) موارد انطباق محتوای متن، تصویر و تمرین با اهداف و درس ” از همه مهربانتر ” دارای کمترین تعداد ( ۷ مورد، ۲٫۱۸ درصد) موارد انطباق محتوای متن، تصویر و تمرین با اهداف می باشند .
در پایه پنجم جمعاً ۱۱۰ هدف برای دروس کتاب فارسی تعیین شده است که تعداد کل موارد انطباق محتوای کتاب ( متن، تصویر و تمرین ) با این اهداف برابر ۱۸۲ مورد می باشد جدول ۴-۵ فراوانی اهداف شناختی، عاطفی و روانی-حرکتی در این کتاب و همچنین موارد انطباق محتوای متن و تصویر و تمرین کتاب با اهداف مورد نظر را به تفکیک دروس در کلاس پنجم نشان می دهد.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
جدول ۴-۵ : فراوانی اهداف بر اساس دروس کتاب فارسی کلاس پنجم