۲
علی صنایعی و منیژه صالح نیا
۱۳۸۸
در این تحقیق که به صورت موردی در بانکهای دولتی اصفهان انجام شده آنها ابتدا مدلی را براساس پایههای نظری طراحی نمودند که مدل آنها از سه بعد عوامل فرهنگی اجتماعی، عوامل اقتصادی و عوامل مربوط به امنیت و اعتماد و سپس مدل را مورد آزمون قرار دادند. در نهایت آنها دریافتند که مشکلات فرهنگی اجتماعی، مشکلات اقتصادی، مشکلات امنیتی و عدم اعتماد مشتریان در جلوگیری از گسترش بانکداری الکترونیکی تأثیرگذار است.
۳
زینب صالح احمدی
۱۳۹۰
زینب صالح احمدی چهارگونه متغیر عمده را شناسایی نمود که عبارت بودند از: موانع فرهنگی ـ اجتماعی، موانع مدیریتی، موانع مالی و موانع فنی ـ تکنولوژیکی. محقق پس از انجام مطالعات میدانی این موانع را اولویتبندی نمود که براساس آن، عوامل مدیریتی در رده اول، عوامل فرهنگی ـ اجتماعی در رده دوم، عوامل تکنولوژیکی در درجه سوم و عوامل مالی در رده آخر قرار گرفت.
۴
کژال تجربی و آرین قلی پور
۱۳۹۱
آنها به دنبال بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری کاربران بانکداری الکترونیک بودند تا با بهره گرفتن از این عوامل بتوانند راهبردهای مناسبی در جهت ایجاد وفاداری الکترونیکی کاربران تدوین نمایند. نتایج تحقیق آنها نشان داد کیفیت وبسایت، تصویر بانک، حضور اجتماعی درک شده و رضایت رابطه مثبت و معنیداری با وفاداری الکترونیکی کاربران بانکداری الکترونیک دارد.
۵
فرشته سلیمانی و همکاران
۱۳۹۱
آنها عوامل تأثیرگذار بر بانکداری الکترونیک را مورد بررسی قرار دادند، که این عوامل شامل: شبکه و خدمات با کیفیت، دریافتهای سودمند، دریافتهای امنیتی، دریافتهای مخفی، کیفیت اینترنت و چندین مورد دیگر میباشد که در بین این عوامل بیشترین سهم در پذیرش بانکداری الکترونیک امنیت و اعتماد میباشد و بیان میکند چگونگی ایجاد آن باعث وفاداری مشتریان میشود.
۶
صلواتی
۱۳۸۳
متغیرهای مؤثر بر پذیرش تکنولوژی بانکداری الکترونیک در بانک ملی ایران را بررسی نمودند .نتایج این تحقیق حاکی از آن بود که هنجارهای ذهنی، تصویر ذهنی، درک آسان بودن، درک مفید بودن، قصد استفاده ، ارتباط شخصی، ارتباط شغلی، کیفیت خروجی، و اثبات پذیری نتایج در استفاده سیستم مؤثرند و فقط سازه اختیاری بودن در استفاده از سیستم تأثیری ندارد.
۷
رحمتی
۱۳۸۸
با عنوان طراحی مدلی برای تبیینعوامل تعیینکننده سرعت پذیرش بانکداری اینترنتی ، یافتههای این پژوهش نشان داد که ویژگیهای نوآوری و ویژگیهای فردی به طور مستقیم بر سرعت پذیرش بانکداری اینترنتی مؤثر هستند، و شرایط تسهیلی بازار به طور غیرمستقیم و به واسطه ویژگیهای نوآوری و ویژگیهای فردی و سرعت پذیرش بانکداری اینترنت تأثیر میگذارد.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۸
گیلانینیا
۱۳۸۸
با عنوان شناسایی عوامل مؤثر بر گرایش مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری آنلاین ، در این پژوهش، سهولت ادراک شده، مفید بودن ادراک شده و امنیت ادراک شده مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه تحقیق نشان داد که تأثیر سطوح مختلف عوامل مؤثر بر گرایش مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی متفاوت است.
۹
راتکانا کیتمنوا و اسپییس
۲۰۰۳
عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان را مورد برسی قرار دادند ، نتایج این تحقیق نشان داد که متغیرهای خود اثربخشی استفاده از رایانه، ادراک از سهولت، ادراک از مفید بودن و ادراک از اعتبار و درستی بر قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی تأثیر میگذارند.