۴-۲-۱۳) کلاس آموزشی
متغیر کلاس آموزشی دارای میانگین ۰۲/۴ و انحراف معیار ۶۸۳/۰ و واریانس ۴۶۷/۰ می باشد. همچنین کلاس آموزشی دارای حداقل نمره ۵۰/۱ و حداکثر ۵ است.
جدول۴-۱۳) جدول توصیفی کلاس آموزشی
نمودار ۴-۱۳) نمودار هیستوگرام کلاس آموزشی
۴-۲-۱۴) پاداش
متغیر پاداش دارای میانگین ۱۶/۴ و انحراف معیار ۷۱۷/۰ و واریانس ۵۱۵/۰ می باشد. همچنین پاداش دارای حداقل نمره ۰/۲ و حداکثر ۵ است.
جدول ۴-۱۴) جدول توصیفی پاداش
نمودار ۴-۱۴) نمودار هیستوگرام پاداش
۴-۲-۱۵) کارایی
متغیر کارایی دارای میانگین ۷۱/۳ و انحراف معیار ۵۴۷/۰ و واریانس ۳۰/۰ می باشد. همچنین کارایی دارای حداقل نمره ۲ و حداکثر ۵ است.
جدول ۴-۱۵) جدول توصیفی کارایی
نمودار ۴-۱۵) نمودار هیستوگرام کارایی
۴ ـ۳) آزمون فرضیه های تحقیق
در این قسمت به بررسی فرضیه های پژوهش می پردازیم. همانگونه که در فصل سوم بیان گردید، با توجه به نوع فرضیه از آزمون ضریب همبستگی استفاده می کنیم. جهت مشخص نمودن نوع ضریب همبستگی(پارامتریک یا ناپارامتریک)، ابتدا از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده می کنیم که به شرح زیر است:
جدول ۴-۱۶) آزمون کولموگروف-اسمیرنوف
: توزیع داده ها نرمال است.(ادعا)
: توزیع داده ها نرمال نیست.
همانگونه که در جدول شماره ۴-۱۶ مشاهده می گردد از آنجاکه سطح معنی داری بیشتر از ۰۵/۰ است (sig=0/570)بنابراین توزیع داده ها نرمال است و می توان از آزمون های پارامتریک مانند رگرسیون استفاده نمود.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴-۳-۱) آزمون فرضیه اول :
بین میزان پاداش کارکنان و کارایی آنها رابطه وجود دارد.
: بین میزان پاداش کارکنان و کارایی آنها رابطه وجود ندارد.
: بین میزان پاداش کارکنان و کارایی آنها رابطه وجود دارد.
جدول ۴-۱۷) جدول همبستگی میزان پاداش کارکنان و کارایی
همانگونه که در جدول همبستگی ۴-۱۷ مشاهده می گردد، از آنجا که مقدار ۰۲۷/۰ sig = بوده و این مقدار کمتر از ۵%= است، لذا رد شده و با اطمینان ۹۵ درصد میتوان گفت که بین میزان پاداش کارکنان و کارایی آنان رابطه معنادار وجود دارد و ضریب همبستگی(شدت رابطه) ۱۴۶/۰ است.
۴-۳-۲) آزمون فرضیه دوم
بین کلاسهای آموزشی در مورد اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه وجود دارد.
: بین کلاسهای آموزشی در مورد اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه وجود ندارد.
: بین کلاسهای آموزشی در مورد اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه وجود دارد.
جدول ۴-۱۸) جدول همبستگی کلاسهای آموزشی در مورد اهداف سازمان و کارایی
همانگونه که در جدول همبستگی ۴-۱۸ مشاهده می گردد، از آنجا که مقدار ۰۰۰/۰ sig = بوده و این مقدار کمتر از ۵%= است، لذا رد شده و با اطمینان ۹۵ درصد میتوان گفت که بین کلاسهای آموزشی در مورد اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه معنادار وجود دارد و ضریب همبستگی(شدت رابطه) ۵۰۹/۰ است.
۴-۳-۳)آزمون فرضیه سوم
بین میزان آگاهی کارکنان از اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه وجود دارد.
: بین میزان آگاهی کارکنان از اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه وجود ندارد.
: بین میزان آگاهی کارکنان از اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه وجود دارد.
جدول ۴-۱۹) جدول همبستگی میزان آگاهی کارکنان از اهداف سازمان و کارایی آنان
همانگونه که در جدول همبستگی ۴-۱۹ مشاهده می گردد، از آنجا که مقدار ۰۰۰/۰ sig = بوده و این مقدار کمتر از ۵%= است، لذا رد شده و با اطمینان ۹۵ درصد میتوان گفت که بین میزان آگاهی کارکنان از اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه معنادار وجود دارد و ضریب همبستگی(شدت رابطه) ۹۷۰/۰ است.
۴-۳-۴) آزمون فرضیه چهارم
بین مشارکت کارکنان در تعیین اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه وجود دارد.
: بین مشارکت کارکنان در تعیین اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه وجود ندارد.
: بین مشارکت کارکنان در تعیین اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه وجود دارد.