۶۹/۰ - ۴۰/۰
متوسط
۸۹/۰ - ۷۰/۰
زیاد
۰۰/۱ - ۹۰/۰
خیلی زیاد
براساس یافتههایی که در این بخش گفته شد، میتوان به بررسی فرضیه های تحقیق پرداخت.
بررسی در مجموع نشان داد با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۰۷۲/۰-r=) برای دو متغیر سن و وفاداری و همچنین سطح معنیداری بهدست آمده (۲۸۶/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آنها رابطه معنیداری وجود ندارد. در مورد دو متغیر جنس و وفاداری با توجه به ضریب همبستگی دونقطهای رشتهای (۰۲۱/۰-rds=) و همچنین سطح معنیداری بهدست آمده (۷۵۷/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آنها رابطه معنیداری وجود ندارد. در مورد دو متغیر میزان تحصیلات و وفاداری با توجه به ضریب همبستگی اسپیرمن (۲۲۹/۰rs=) و همچنین سطح معنیداری بهدست آمده (۰۰۱/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آنها با احتمال ۹۹% رابطه معنیداری وجود دارد. در مورد دو متغیر سابقه استفاده و وفاداری با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۰۳۳/۰-r=) و همچنین سطح معنیداری بهدست آمده (۶۵۶/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آنها رابطه معنیداری وجود ندارد. در مورد دو متغیر کارآیی و وفاداری با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۸۲۸/۰r=) و همچنین سطح معنیداری بهدست آمده (۰۰۰/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آنها با احتمال ۹۹% رابطه معنیداری وجود دارد. در مورد دو متغیر کامل بودن خدمات الکترونیک بانک کشاورزی و وفاداری با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۰۷۶۴/۰rds=) و همچنین سطح معنیداری بهدست آمده (۰۰۰/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آنها با احتمال ۹۹% رابطه معنیداری وجود دارد. در مورد دو متغیر در دسترس بودن و وفاداری با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۸۰۷/۰rs=) و همچنین سطح معنیداری بهدست آمده (۰۰۰/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آنها با احتمال ۹۹% رابطه معنیداری وجود دارد. در مورد دو متغیر اعتماد به خدمات بانکداری الکترونیک و وفاداری، با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۸۲۱/۰rs=) و همچنین سطح معنیداری بهدست آمده (۰۰۰/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آنها با احتمال ۹۹% رابطه معنیداری وجود دارد در مورد دو متغیر پاسخگویی خدمات بانکداری الکترونیک و وفاداری، با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۸۱۱/۰rs=) و همچنین سطح معنیداری بهدست آمده (۰۰۰/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آنها با احتمال ۹۹% رابطه معنیداری وجود دارد. در مورد دو متغیر اعتماد به خدمات بانکداری الکترونیک و وفاداری، با توجه به ضریب همبستگی پیرسون (۸۲۱/۰rs=) و همچنین سطح معنیداری بهدست آمده (۰۰۰/۰P=) برای متغیرهای مذکور، بین آنها با احتمال ۹۹% رابطه معنیداری وجود دارد.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
بررسی ضریب همبستگی بین متغیرهای سن، شغل، جنس و سابقه استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و متغیر وفاداری نشان میدهد که بین متغیرهای مذکور و وفاداری رابطه معنیداری وجود ندارد و در نتیجه فرض H0 تایید و H1 رد میگردد. ضریب همبستگی دو متغیر میزان تحصیلات و وفاداری نشان میدهد که بین این دو متغیر به احتمال ۹۹ درصد رابطه معنیدار اندک وجود داشته و فرض H1 تایید و H0 رد میگردد. ضریب همبستگی بین متغیرهای کارآیی خدمات بانکداری الکترونیک و وفاداری، کامل بودن خدمات، در دسترس بودن خدمات بانکداری الکترونیک، اعتماد، پاسخگویی به مشتریان بانک و رضایت از خدمات بانکداری الکترونیک و وفاداری مشتریان بانک نشان داد که بین متغیر های مذکور و وفاداری مشتریان به احتمال ۹۹ درصد رابطه معنیدار وجود دارد و در نتیجه فرض H1 تایید و H0 رد میگردد.
براساس یافتههایی که در این بخش گفته شد، پاسخ سوالات ۸ تا ۱۰ پایان نامه به شرح زیر داده شده است:
پاسخ سوال ۸ (چه تفاوتی بین مشتریهای وفادار بانک از نظر ویژگیهای فردی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد؟): با توجه به یافتههای تحقیق، مشتریان وفادارتر دارای سطح تحصیلات بالاتری هستند و از نظر سایر ویژگیهای فردی، اقتصادی و اجتماعی تفاوت معنیداری ندارند.
پاسخ سوال ۹ (چه عواملی بر وفاداری مشتریان بانک کشاورزی در محیط الکترونیکی مؤثر است؟): با توجه به یافتههای تحقیق، کارآیی، کامل بودن، در دسترس بودن، اعتماد، پاسخگویی، و رضایت از خدمات الکترونیکی بانک کشاورزی بر وفاداری آنان موثر است.
پاسخ سوال ۱۰ (میزان تأثیر هر یک از عوامل مؤثر بر وفاداری الکترونیکی چگونه است؟): با توجه به یافتههای تحقیق، عوامل کارآیی، اعتماد، پاسخگویی، در دسترس بودن، کامل بودن، و رضایت از خدمات الکترونیکی بانک کشاورزی به ترتیب بیشترین تاثیر را بر وفاداری مشتریان داشته است.
جدول ۴-۱۹- خلاصه یافتههای استنباطی
ردیف
متغیرها
معنیدار بودن رابطه بین متغیرها
سطح اطمینان
رابطه منفی / مثبت
متغیر اول
متغیر دوم
۱
سن
وفاداری
رابطه معنیداری وجود ندارد.
-
-
۲
جنس
وفاداری