کارمزد
Q19-Q20
منصفانه بودن
محد خلف احمد و همکاران (۲۰۱۱)
رضایت
Q21- Q 23
خشنود بودن از کارکردهای وب سایت
راد و همکاران (۲۰۰۹)
قصد استفاده مجدد
Q24-Q25
تطابق با انتظارات
ریچهلد و اسچفتر (۲۰۰۰)
تبلیغات دهان به دهان
Q26-Q27
توصیه به سایرین
ریچهلد و اسچفتر (۲۰۰۰)
* روایی نمایی (ظاهری)
یک شاخص مقدماتی و حداقل از روایی محتوایی است. روایی نمایی مواردی که انتظار میرود یک مفهوم را اندازه گیری کنند، نشان میدهد. آنها ظاهر مفهوم را میسنجند و به نظر میرسد مفاهیم را اندازه گیری می کنند (سرمد و همکاران، ۱۳۸۶).
در روایی ظاهری در واقع بررسی میکنیم که آیا متخصصین تأیید می کنند که ابزار همان چیزی را که از نام آن استنباط می شود، میسنجد؟
به منظور سنجش روایی نمایی، پرسشنامه و محتوای آن تحت بررسی اساتید محترم راهنما و مشاور قرار گرفته و نظرات اصلاحی ایشان لحاظ گردید.
۲-۸-۳٫ پایایی
پایایی یا قابلیت اعتماد یکی از ویژگیهای فنّی ابزار اندازه گیری است. مفهوم یادشده با این امر سروکار دارد که ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی بدست میدهد.
هدف از سنجش پایایی پرسشنامه این است که در زمانها و مکانهای مختلف قابلیت کاربرد داشته باشد. در واقع تحقیقی پایاست که ابزار اندازه گیری آن معتبر باشد و چنانچه تحقیق توسط فرد دیگر یا همان محقق دوباره در زمانها و مکانهای دیگر انجام شود به همان نتیجه مشابه دست یابد.
یکی از معروفترین معیارهای سنجش پایایی، استفاده از معیار آلفای کرونباخ است. آلفای کرونباخ همبستگی درونی داده ها را اندازه می گیرد و به صورت زیر محاسبه میشود:
که در این فرمول α آلفای کرونباخ،k تعداد سؤالات پرسشنامه، واریانس مجموع سؤالات و واریانس سؤال iام میباشند. هر چقدر مقدار آلفا به یک نزدیک شود نشان دهنده پایایی بیشتر و هر چقدر مقدار آن کوچکتر باشد نشان دهنده پایایی کمتر برای پرسشنامه است.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
در این تحقیق ضریب آلفای کرونباخ کل پرسشنامه برابر با ۷۹/۰ برآورد شد، که میزان آن بالای ۷/۰ و در حد قابل قبول است. همچنین ضریب آلفای کرونباخ برای بخشهای مختلف پرسشنامه برآورد شده است که در جدول (۲-۳) به تفصیل ارائه شده است:
همان طور که مشاهده میشود تمامی ضرایب بالای ۷/۰ بوده[۱۴۲] و پایایی بالای پرسشنامه مورد استفاده را نشان می دهد.
۹-۳٫ روشها و فنون آماری
تحقیق را میتوان تلاشی منظم و سازمان یافته برای بررسی مسئلهای خاص که به یک راه حل نیاز دارد، توصیف کرد و شامل گامهایی است که طراحی و پیگیری میشوند تا پاسخهایی برای مسئله مورد علاقه ما در محیط کاری بدست آید. این امر بدان معناست که نخستین گام در تحقیق عبارت است از آگاهی بر زمینههای مشکل آفرین در سازمان و شناسایی روشن و مشخص مشکلی که به بررسی و اصلاح نیاز دارد. هنگامی که مشکل یا مشکلات مهم مشخص شد میتوان گفت گامهای بعدی را برای گردآوری اطلاعات، تحلیل دادهها و نمایش عواملی که با مشکلات ما پیوند دارند، پیمود. آنگاه با اقدامات اصلاحی مشکل حل خواهد شد.
برای توصیف دادهها از روشهای توصیفی شامل میانگین، انحراف معیار، فراوانی، درصد و غیره استفاده گردید. همچنین جهت تجزیه و تحلیل فرضیات از ابزار تحلیل عاملی تاییدی و مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد.
تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم
ادبیات بودجهریزی بر مبنای عملکرد
۱-۴٫ مقدمه
پژوهشگر پس از این که روش تحقیق خود را مشخص کرد و با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب، داده های مورد نیاز را برای فرضیه های خود جمع آوری کرد، اکنون نوبت آن است که با بهره گیری از تکنیکهای آماری مناسبی که به روش تحقیق، نوع متغیرها و غیره بستگی دارد، داده های جمع آوری شده را دسته بندی و تجزیه و تحلیل نماید و در نهایت فرضیههایی را که تا این مرحله او را در تحقیق هدایت کردهاند در بوته آزمون قرار دهد و تکلیف آنها را روشن نماید و سرانجام بتواند راه حل و پاسخی برای پرسش تحقیق بیابد. پیوند دادن موضوع تحقیق به رشتهای از اطلاعات موجود مستلزم اندیشهای خلاق است؛ معمولاً موضوعی به ذهن محقق خطور میکند که یافتن منابع داده های موجود برای بررسی آن مستلزم خلاقیت ذهنی محقق است. در ضمن آرایش و تنظیم دادهها نیز مستلزم خلاقیت است. فرایند تجزیه و تحلیل دادهها فرایندی چند مرحله ای است که از طریق بکارگیری ابزارهای جمع آوری در جامعه (نمونه) آماری فراهم آمدهاند. داده ها خلاصه، کدبندی، دسته بندی و در نهایت پردازش میشوند تا زمینه برقراری انواع تحلیلها و ارتباطها بین این دادهها به منظور آزمون فرضیه های تحقیق فراهم آید.
تجزیه و تحلیل اطلاعات به عنوان مرحله ای علمی از پایه های اساسی هر پژوهش علمی به شمار میرود که به وسیله آن کلیه فعالیتهای پژوهش تا رسیدن به نتیجه، کنترل و هدایت میشود. در این فصل نیز به توصیف داده های پژوهشی و تجزیه و تحلیل دادههایی که به وسیله پرسشنامه از افراد نمونه گردآوری شدهاند، پرداخته خواهد شد و سپس به هر یک از فرضیات پاسخ داده میشود.