نمودار (۴-۵) میزان درآمد
۴-۲ آمار استنباطی :
در این قسمت به منظور بررسی فرضیات ابتدا از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف برای نشان دادن توزیع داده ها استفاده شده است. و در ادامه با توجه به نرمال بودن توزیع تمام متغیرها از آزمون های t تک نمونه ای و آناوا برای آزمون فرضیات استفاده شده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴-۲-۱ بررسی توزیع داده های تحقیق (پیوست ۳ )
قبل از وارد شدن به مرحله آزمون فرضها لازم است تا از وضعیت نرمال بودن متغیرها اطلاع حاصل شود.
آزمون نرمال بودن (کولموگروف اسمیرنوف) برای متغیر تشخیص مساله در فرایند تصمیم خرید.
:H0دادهها نرمال نیست (دادهها از جامعه نرمال نیامده اند)
: H1دادهها نرمال است (دادهها از جامعه نرمال آمده اند)
اگر مقدار سطح معنی داری بزرگتر از مقدار خطا ) ۰.۰۵ ( باشد فرض صفر را نتیجه می گیریم و در صورتی که مقدار سطح معنی داری کوچکتر از خطا ) ۰.۰۵ ( باشد فرض یک را نتیجه می گیریم.
جدول ۴-۶نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای متغیر تشخیص مساله در فرایند تصمیم خرید
متغیر | سطح معنی داری | مقدار خطا | تایید فرضیه | نتیجه گیری |
تشخیص مساله در فرایند تصمیم خرید | .۰۱۹ | ۰.۰۵ | H1 | نرمال است |
چون مقدار سطح معنی داری برابر .۰۱۹ و کوچکتر از مقدار خطا ) ۰.۰۵ ( می باشد پس فرض یک را نتیجه می گیریم یعنی متغیر تشخیص مساله در فرایند تصمیم خرید نرمال نمی باشد.)پیوست ۳ )
آزمون نرمال بودن (کولموگروف اسمیرنوف) برای متغیر جستجوی اطلا عات در فرایند تصمیم خرید.
: H0دادهها نرمال نیست (دادهها از جامعه نرمال نیامده اند)
: H1دادهها نرمال است (دادهها از جامعه نرمال آمده اند)
اگر مقدار سطح معنی داری بزرگتر از مقدار خطا ) ۰.۰۵ ( باشد فرض صفر را نتیجه می گیریم و در صورتی که مقدار سطح معنی داری کوچکتر از خطا ) ۰.۰۵ ( باشد فرض یک را نتیجه می گیریم.
جدول ۴-۷نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای متغیر جستجوی اطلا عات در فرایند تصمیم خرید
متغیر | سطح معنی داری | مقدار خطا | تایید فرضیه | نتیجه گیری |
جستجوی اطلا عات در فرایند تصمیم خرید | .۰۳۱ | ۰.۰۵ | H1 | نرمال است |
چون مقدار سطح معنی داری برابر .۰۳۱ و کوچکتر از مقدار خطا ) ۰.۰۵ ( می باشد پس فرض یک را نتیجه می گیریم یعنی متغیر جستجوی اطلا عات در فرایند تصمیم خرید نرمال نمی باشد.)پیوست ۳ )
آزمون نرمال بودن (کولموگروف اسمیرنوف) برای متغیر ارزیابی راه چاره ها ی محصولات در فرایند تصمیم خرید.
: H0 دادهها نرمال نیست (دادهها از جامعه نرمال نیامده اند)