پژوهش های کارشناسی ارشد درباره : مبانی-تدوین-الگوی-اسلامیایرانیِ-سیاست-جنایی- فایل ۵۹
- . Scholastic Method ↑
- . حسینی، سید ابراهیم (۱۳۸۵)، نظام حقوقی اسلام (مبانی، منابع، ساختار و ویژگیها)، معرفت، شماره ۱۰۶، ص ۱۱. ↑
- . کاتوزیان، ناصر (۱۳۸۵)، فلسفه حقوق، تهران: شرکت سهامی انتشار، ج ۱، صص ۳۶ و ۳۷. ↑
- . فیرحی، داود (۱۳۸۹)، دین و دولت در عصر مدرن، چاپ اول، تهران: نشر رخ داد نو، ص ۱۳۳. ↑
- . ر.ک. به: پورعزت، علیاصغر (۱۳۸۷)، گذر از حصارهای شیشه ای با تأکید بر الزامات زبانشناختی علوم میانرشتهای، مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، سال اول، شماره ۱. ↑
- . لکزایی، نجف، (۱۳۸۶)، چالش سیاست دینی و نظم سلطانی، قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ص ۶۳. ↑
- . ابوزید، نصر حامد، (۱۹۹۸)، مفهوم النص: دراسه فی علوم القرآن، الطبع الأولی، بیروت، المرکز الثقافی العربی، ص ۱۹۶. ↑
- . الجابری، محمد عابد، (۱۹۹۳)، التراث و الحداثه، الطبع الأولی، بیروت: المرکز الثقافی العربی، ص ۵۲. ↑
- . فیرحی، داود (۱۳۸۹)، دین و دولت در عصر مدرن، چاپ اول، تهران: نشر رخ داد نو، ص ۲۴۴. ↑
- . حسینی، سید محمد (۱۳۸۰)، «منطقه کنترل شده رفتاری در سیاست جنایی اسلام»، فصلنامه حقوق (مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران)، شماره ۵۲، ص ۸۹. ↑
- . العالم، یوسف حامد (۱۴۲۱ ق)، المقاصد العامه للشریعه الإسلامیه، الطبع الأولی، القاهره: دار الحدیث، ص ۱۴۶. ↑
- . علیدوست، ابوالقاسم (۱۳۸۱)، فقه و عقل، تهران: موسسه فرهنگی دانش و اندیشه های معاصر، ص ۵۲. ↑
- . علیدوست، پیشین، ص ۹۱. ↑
- . ر.ک. به: سلیمانی، فاطمه (۱۳۸۹)، نسبت مصلحت و امنیت در فقه سیاسی شیعه، مطالعات راهبردی، سال سیزدهم، شماره ۵۰. ↑
- . See: Trigg, Roger (2002). ‘Does Science Deal with the Real World’, Interdisciplinary Science Reviews, Vol. 27, No. 2. ↑
- . نظیر رویکرداین همانیِ سیاستهای فقه جزایی با سیاست جنایی اسلامی؛ یا رویکرد ترجمه سیاست جنایی غربی و پیوند به سیاست جناییایران به طور بی مبنا ولو محدود. ↑
- . See: Khaghani, Mehdi (2012) Challenges Confronting the Modernization of Islam and Iran’s Criminal Law in regard to Crimes against Security of e-Commerce, Proceeding of 6th International Conference on e-Commerce In Developing Contries: With Focus on Islamic Banking. ↑
- . هورکهایمر، ماکس (۱۳۹۰)، عقل علیه عقل؛ ملاحظاتی در باب روشنگری، ترجمه یوسف اباذری و مراد فرهادپور، ارغنون، شماره ۱۵، ص ۱۷۱. ↑
- . Death of Author ↑
- . حسنی، سید حمیدرضا حسنی (۱۳۸۵)، تعیین معنای متن از نگاه هرمنوتیک و علم اصول، پژوهش و حوزه، شماره ۲۷ و ۲۸. ↑
- . Lamarque, P. (2006) “The Intentional Fallacy”, in: Waugh, P., Literary Theory and Criticism: An Oxford Guide, New York: Oxford University Press, P. 186. ↑
- . عابدی، علیرضا و همکاران (۱۳۸۹)، هرمنوتیک و اصول فقع: نگاهی به انواع قصدی گرایی در غرب و مقایسه آن با دیدگاه تفسیری اصولیان شیعه، مطالعات اسلامی: فقه و اصول، شماره ۸۵، ص ۷۸. ↑
- . هادوی تهرانی، مهدی (۱۳۸۱)، مبانی کلامی اجتهاد در برداشت از قرآن کریم، چاپ دوم، قم: انتشارات موسسه خانه خرد، ص ۱۰۸. ↑
- . خجستهنیا، حسین (۱۳۸۵)، چالشها و فرصتهای پیش روی سطوح نظم جمهوری اسلامیایران، پژوهشنامه علوم سیاسی، شماره ۳، ص ۱۴. ↑
- . بشیریه، حسین (۱۳۸۳)، عقل در سیاست، تهران: نشر نگاه معاصر، ص ۴۲. ↑
- . جوادی آملی، عبدالله (۱۳۸۱)، نسبت دین و دنیا، قم: اسراء، ص ۸۱. ↑
- . مطهری، مرتضی (۱۳۷۷)، اسلام و مقتضیات زمان، تهران: نشر صدرا، ص ۲۷. ↑
- . عابدی، علیرضا و همکاران (۱۳۸۹)، هرمنوتیک و اصول فقع: نگاهی به انواع قصدی گرایی در غرب و مقایسه آن با دیدگاه تفسیری اصولیان شیعه، مطالعات اسلامی: فقه و اصول، شماره ۸۵، ص ۷۳. ↑
- . بنگرید به: مقاله مراجع اجتماعی پاسخ دهی به پدیده مجرمانه در سیاست جنایی اسلامی، اثر سیدمحمد حسینی، مجله دانشکده حقوق دانشگاه تهران، ش ۵۸/ کتاب اهداف دنیوی فقه، اثر محمدعلی سلطانی، نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی/ کتاب رابطه جرم و گناه، اثر سیدصادق سیدحسینی تاشی، نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی/ کتاب سیاست جنایی اسلامی، اثر طوبی شاکری، نشر دانشگاه امام صادق(ع)/ کتاب سیاست جنایی مشارکتی، اثر علیرضا جمشیدی، نشر میزان. ↑
- . ملکیان، مصطفی (۱۳۸۵)، مشتاقی و مهجوری، تهران: انتشارات مؤسسه نگاه معاصر. ↑
- . ضیایی، سید عبدالحمید (۱۳۹۰)، در غیاب عقل، تهران: نشر فکرآذین، ص ۲۲. ↑
- . ضیایی، پیشین، ص ۷۹. ↑
-
-
- . برای مطالعه تفصیلی دراین خصوص، ر.ک. به: طباطبایی، سید جواد (۱۳۸۲)، جدال قدیم و جدید، تهران: نشر نگاه معاصر؛ همو (۱۳۸۳)، زوال اندیشه سیاسی درایران، تهران: نشر کویر؛ و نیز: حقدار، اصغر (۱۳۸۳)، پرسش از انحطاطایران، تهران: نشر کویر. ↑
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
-
- . ابراهیمی دینانی، غلامحسین (۱۳۸۰)، دفتر عقل وایت عشق، تهران: طرح نو، ص ۲۵۱. ↑
- . شفیعی کدکنی، محمدرضا (۱۳۸۶)، قلندریه در تاریخ؛ دگردیسیهای یکایدئولوژی، تهران: نشر سخن، ص ۱۹۳. ↑
- . زرینکوب، عبدالحسین (۱۳۶۴)، فرار از مدرسه، چاپ سوم، تهران: انتشارات امیرکبیر، ص ۳۴. ↑
- . See: Makdisi, G., (1962). Ash’ari and the Ash’arites in Islamic Religious History, Studia Islamica. ↑
- . ضیایی، سید عبدالحمید (۱۳۹۰)، در غیاب عقل، تهران: نشر فکرآذین، ص ۹۶. ↑
- . بیاطلاعی قدما از کارکردهای مغز انسان بسیار گسترده بوده است. تقریباً تمامی آنچه به قلب و حتی در نگاهی عامتر به روح نسبت داده میشد در حقیقت همان کارکردهایی است که مغز انجام میدهد. امروزه از حیث علمی واضح است که تمامی حسها، حالتهای روانی و افکار، باعثایجاد سیگنالهای الکتریکی، مغناطیسی و متابولیکی در مغز میشوند؛ کهاین سیگنالها را میتوان با دستگاههای مخصوص PET (Positron Emission Tomography) و MRI (Magnetic Resonance Imaging) ثبت کرد و حتی در برخی موارد با ارسال سیگنالهای مخصوصی به مغز شبیهسازی کرد. ↑
- . ضیایی، سید عبدالحمید (۱۳۹۰)، در غیاب عقل، تهران: نشر فکرآذین، ص ۲۲۳. ↑
- . الزرقاء، مصطفی (۱۹۵۷)، المدخل الفقهى العام، دمشق: مطبعه جامعه دمشق، ص ۱۲۵. ↑
- . عابد الجابری، محمد (۱۳۷۶)، دانش فقه؛ بنیاد روششناختى عقل عربى- اسلامى، ترجمه محمدمهدی خلجی، نقد و نظر، شماره ۱۲، ص ۱. ↑
- . Hallaq, Wael B. (1996). Ifta and Ijtihad in Sunni Legal Theory: A Developmental Account, in: Khalid Masoud, Brink Messick and david Powers, eds., in: Islamic Legal Interpretation: Muftis and Their fatwas, (Cambridge, Mass: Harvahrd University Press) ↑
- . بن حلاق، وائل (۱۳۸۸)، تاریخ تئوریهای حقوقی اسلامی، ترجمه محمد راسخ، چاپ دوم، تهران: نشر نی، ص ۲۹۶. ↑
- . بن حلاق، هر روش اصولی که حاکمیت ذاتی عقل بر تفقه و حجیت ذاتی خِرَد اجتماعی بر تئوری حقوقی اسلامی را نپذیرد یا دور بزند، مردود میداند و حداکثر، نام روش «شبهاجتهادی» بر آن مینهد؛ حتی اگر آن روش نزد فقها «اجتهاد: اجتهاد واقعی» نامیده شود. نگارنده همسو بااین دیدگاهِ بن حلاق است. ↑
- . بن حلاق، پیشین، ص ۳۰۱. ↑
- . ر.ک. به: عبده، محمد (۱۴۱۴ق)، تفسیر المنار، ج۱، بیروت: دارالمعرفه. ↑
- . ر.ک. به: رضا، رشید (۱۹۵۶)، یسر الإسلام و اصول التشریع العام، قاهره: مطبعه نهضه مصر، ص ۳۹. ↑
- . خلّاف، عبدالوهاب (۱۹۵۵)، مصادر التشریع الإسلامی فی ما لا نص فیه، قاهره: دار الکتاب العربی، ص ۷۰. ↑
- . خلّاف، پیشین، ص ۹۵. ↑