سطح معناداری (sig) | |
متغیر کاهش بهای تمامشده ارائه خدمات درسازمان. | ۰.۰۰۰ |
۴-۳-۲-۲ بررسی فرضیه دوم :
فرضیه دوم عبارتست از : پرورش سرمایه انسانی بر تمایز خدمات سازمان تاثیر دارد.
برای بررسی این فرضیه ابتدا باید خاطر نشان نمود که با توجه به مطالب ارائه شده و اثبات نرمال بودن داده ها با توجه به بدست آمدن p-valueبرای متغیرها و بزرگتر بودن ان از ۰۵% ،لذا میتوان با اطمینان ۹۵% نرمال بودن را تعیین نمود.پس از ازمون پارامتری (t) نمونه ای (یک طرفه) برای بررسی فرضیه استفاده کنیم .
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
: پرورش سرمایه انسانی بر تمایز خدمات سازمان تاثیر ندارد.
: پرورش سرمایه انسانی بر تمایز خدمات سازمان تاثیر دارد.
در این ازمون مقدار احتمال مربوط به بررسی معنی داری فرض برابر با ۰۰۰/۰می باشد .که از ۰۵/۰ کوچکتر است ، بنابراین با ضریب اطمینان ۹۵% میتوانیم فرض صفر را مبنی بر اینکه پرورش سرمایه انسانی بر تمایز خدمات سازمان تاثیر دارد تایید می شود.
در این قسمت نیز نتایج ازمون ارائه شده است ، در این ازمون انحراف معیار برابر ۲۷% و میانگین نیز برابر با ۳.۱۶ میباشد.
در جدول زیرنتایج ازمون یک نمونه ای یک طرفه فرضیه دوم نشان داده شده است.
جدول (۴-۱۴) زمون یک نمونه ای فرضیه دوم
متغیر | میانگین | انحراف معیار | خطای استاندارد میانگین | T | سطح معنی داری |
تمایز خدمات سازمان | ۳.۱۶ | ۲۷% | ۰۲% | ۶.۳۸ | ۰۰۰. |
۴-۳-۲-۳ بررسی فرضیه سوم :
فرضیه سوم عبارتست از : پرورش سرمایه انسانی بر تمرکز بر مشتریان در سازمان تاثیر دارد.
برای بررسی این فرضیه ابتدا باید خاطر نشان نمود که با توجه به مطالب ارائه شده و اثبات نرمال بودن داده ها با توجه به بدست آمدن p-valueبرای متغیرها و بزرگتر بودن ان از ۰۵% ،لذا میتوان با اطمینان ۹۵% نرمال بودن را تعیین نمود.پس از ازمون پارامتری (t) نمونه ای (یک طرفه) برای بررسی فرضیه استفاده کنیم .
: پرورش سرمایه انسانی بر تمرکز بر مشتریان در سازمان تاثیر ندارد.
: پرورش سرمایه انسانی بر تمرکز بر مشتریان در سازمان تاثیر دارد.
در این ازمون مقدار احتمال مربوط به بررسی معنی داری فرض برابر با ۰۰۰/۰می باشد .که از ۰۵/۰ کوچکتر است ، بنابراین با ضریب اطمینان ۹۵% میتوانیم فرض صفر را مبنی بر اینکه پرورش سرمایه انسانی بر تمرکز بر مشتریان در سازمان تاثیر دارد تایید می شود.
در این قسمت نیز نتایج ازمون ارائه شده است ، در این ازمون انحراف معیار برابر ۴۸% و میانگین نیز برابر با ۳.۴۴ میباشد.
در جدول زیرنتایج ازمون یک نمونه ای یک طرفه فرضیه سوم نشان داده شده است.
جدول (۴-۱۵) زمون یک نمونه ای فرضیه سوم
متغیر | میانگین | انحراف معیار | خطای استاندارد میانگین | T |