اهمیت بالای زمان در فرهنگ کرهای، که باعث محدودیت زمانی در پر کردن پرسشنامه میشد.
عدم امکان بررسی محدویتهای پیش روی گردشگران سایر ملیتها
این مطالعه بر اساس نظرات گردشگران کرهای میباشد که در نتیجه نمی توان نتایج آن را به گردشگران سایر ملیتها تعمیم داد.
اعضای نمونه آماری به دلیل برخی محدودیتهای خاص سیاسی، تمایل چندانی برای پر کردن پرسشنامه ها نداشتند.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
محدودیت دیگر، تردید پاسخ دهندگان در مورد همکاری با پژوهش به دلیل مسأله عدم اعتماد میباشد. همین طور مشکلات مربوط به ارتباط زبانی با گردشگران از دیگر محدودیتهای تحقیق بوده است. این موارد زمان و هزینه بالایی را بر دوش محقق قرار میدهد.
استفاده از پرسشنامه به عنوان ابزار گردآوری داده ها، یکی دیگر از محدودیتهای پژوهش بود. این پرسشنامه ها به صورت نظرسنجی بوده و در تفسیر نتایج حاصل به دلیل محدودیت های حاصل از روایی پرسشنامه ها، باید احتیاط کرد. بنابراین در این پژوهش به دلیل استفاده از پرسشنامه، نگرش و نظر افراد بررسی شده و نه واقعیت. یعنی این امکان وجود دارد که نظرات پاسخ دهندگان بیانگر واقعیت نباشد. محدودیت بعدی ناشی از مقیاس درجه بندی لیکرت است که تمایل به پاسخ متوسط را در پاسخ دهندگان ایجاد می کند.
محقق امکان کنترل تمامی متغیرهای موثر دیگر را ندارد و به همین جهت تحقیق با محدودیت حاصل از شرایط اجرای تحقیق همراه است. در تحقیق حاضر نیز همچون سایر تحقیقات، مشکل کمبود زمان، بالا بودن هزینه، و کمبود امکانات تحقیقاتی وجود داشته است.
۷-۵ پیشنهادهایی جهت انجام پژوهشهای آتی
بررسی محدودیتهای سایر گردشگران بازدیدکننده از ایران، به ویژه کشورهایی که تفاوتهای فرهنگی زیادی با ایران دارند.
جهت غلبه بر محدودیت اول، بهتر است هر یک از متغیرها به طور جداگانه مورد بررسی قرار گیرند. بدین ترتیب، امکان پرداختن به جزئیاتی که بدانها اشاره نشده است فراهم خواهد بود.
بررسی تطبیقی محدودیتهای گردشگران مختلف بازدیدکننده از ایران، با یکدیگر
بررسی تطبیقی محدودیتهای گردشگران کرهای بازدیدکننده از ایران با گردشگران کرهای بازدیدکننده از کشورهایی مانند ترکیه یا مالزی که شباهت فرهنگی بیشتری با ایران دارند.
۸-۵ خلاصه فصل پنجم
در این فصل که به نوعی مهمترین قسمت از پژوهش است به ارائه خلاصهای از فرایند پژوهش، بحث و نتیجه گیری درباره موضوع پژوهش پرداخته شد. پس از آن محدودیتهای پژوهش و پیشنهادهای اجرایی و پیشنهادهایی به پژوهشگران ارائه گردید تا در پژوهشهای آتی به کار گرفته شود.
منابع
منابع فارسی
تاجزاده نمین، ابوالفضل. (۱۳۸۸). نگرش بر جایگاه منابع و کانالهای اطلاعاتی در گردشگری. مطالعات مدیریت، سال ۱۹، شماره ۵۹، صص ۴۹-۲۸٫
حیدری چپانه، رحیم. (۱۳۸۷). مبانی برنامه ریزی صنعت گردشگری. تهران: انتشارات سمت.
خانی، مریم. (۱۳۸۹). موانع فرهنگی توسعه گردشگری ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
داسویل، راجر. (۱۹۹۷). مدیریت جهانگردی: مبانی، راهبردها و آثار (ترجمه سیدمحمد اعرابی، و داود ایزدی، ۱۳۸۶، چاپ چهارم). تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
دهدشتی، شاهرخ (۱۳۸۳). راهکارهای توسعه گردشگری در ایران. فصلنامه علمی مطالعات مدیریت جهانگردی. شماره ۴٫
دیبایی، پرویز. (۱۳۷۷). شناخت جهانگردی. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
رضوانی، اصغر(۱۳۷۸). بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی توسعه جهانگردی در ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده. دانشگاه تربیت مدرس تهران.
سلیمی ،گیتا (۱۳۷۵). بررسی موانع فکری،اجتماعی،فرهنگی گسترش توریسم در ایران از دیدگاه جامعه شناسی. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده. دانشگاه تهران.
گی، چاک وای. (۱۹۹۷). جهانگردی در چشماندازی جامع (ترجمه علی پارساییان، و سیدمحمد اعرابی، ۱۳۸۵، چاپ سوم). تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
مرسلی، عزیز. (۱۳۷۴). تخمین توابع عرضه و تقاضای توریسم خارجی در ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده. دانشگاه تربیت مدرس تهران.
معصومی، مسعود. (۱۳۸۷). سابقه برنامه ریزی توسعه گردشگری در ایرا ن. تهران: انتشارات سمیرا.
موحدی، علیرضا. (۱۳۷۴). بررسی عوامل مؤثر در عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت جهانگردی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده. دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
ناصری ،سید مسعود (۱۳۷۵). شناسایی موانع موثر توسعه توریسم در ایران و طراحی الگویی برای گسترش جذب توریست. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده. دانشگاه تربیت مدرس تهران.
نوبخت، محمدباقر و پیروز، الهام. (۱۳۸۷). توسعه صنعت گردشگری در ایران: موانع و راهکارها (چاپ اول). تهران: معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی.
منابع لاتین
Alavi, J. & Yasin, M. (2000). Iran’s tourism potential and market realities: an empirical approach to closing the gap. Journal of Travel & Tourism Marketing, Vol. 9, pp. 1 - 22.
Alexandris, Konstantinos & Carroll, Bob. (1997). An analysis of leisure constraints based on different recreational sport participation levels: results from a study in Greece. Leisure science, Vol. 19, No. 1. pp. 89-96.
Alexandris, Konstantions & Carroll, Bob. (1997). Demographic differences in the perception of constraints on recreational sport participation: results from a study in Greece. International Journal of Contemporary Hospitality Management, No. 10, pp. 107-125.
and high school students: an exploratory study. Journal of Leisure Research, No. 23, pp. 301-313.
Andreu, L., Bigne, E. & Cooper, C. (2000). Projected and perceived images of Spain as a tourist destination for British travelers. Journal of Travel and Tourism Marketing, Vol. 9, pp.47 - 67.
Arnold, M L., & Shinew, K. J. (1998). The role of gender, race, and income on park use constraints. Journal of Park and Recreation Administration, No.16, pp. 39-56.
Ayling, Amand J. (2008). The negotiation process and the outcome of substitution toward major event spectatorship. Unpublished doctoral dissertation. Griffith University.
Backman, S. (1991). An Investigation of the relationship between activity loyalty and perceived constraints. Journal of Leisure Research, No. 23, pp. 332-44.
Backman, S. J. & Crompton, J. L. (1990). Differentiating between active and passive discontinuers of two leisure activities. Journal of Leisure Research. Vol. 22 No. 3 pp. 197-212.
Backman, S., and B. Wright (1990). Identifying perceived constraints to hunting. In Leisure Challenges: Bridging People, Resources, and Policy into Play, edited by B. Smale. Proceedings of the Sixth Canadian Congress on Leisure Research. Toronto, Canada: Ontario Research Council on Leisure, pp. 356-60.
Basala, S. L. & Klenosky, D. B. (2001). Travel-style preferences for visiting a novel destination: A conjoint investigation across the novelty-familiarity continuum, Journal of Travel Research, Vol, 40, No, 2, pp. 172-182.
Basala, S. L., & Klensosky, D. B. (2001). Travel-style preferences for visiting a novel destination: a conjoint investigation across novelty-familiarity, continuum. Journal of travel research, Vol. 40, No. 2, pp. 172-182.
Beerli, A. & Martin, J. D. (2004). Tourists’ characteristics and the perceived image of tourist destinations. A quantitative analysis tourism management, Vol. 25, pp. 523-636.
Bitner, M. (1995). Building service relationships: it’s all about promises. Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 23, pp. 246 - 251.
Blazey, M. (1987). The differences between participants and non-participants in a senior travel program. Journal of Travel Research, Vol. 26, No. 1, pp. 7-12.